Öl...
Såg här att det fanns en wiskey-tråd, så då tänkte jag att det borde finnas en öltråd också.
Vad för öl föredrar du och varför. Kanske finns det någon speciell öl att rekomendera? Gillar bishops finger (osäker på stavning) men även haineken.
Såg här att det fanns en wiskey-tråd, så då tänkte jag att det borde finnas en öltråd också.
Vad för öl föredrar du och varför. Kanske finns det någon speciell öl att rekomendera? Gillar bishops finger (osäker på stavning) men även haineken.
Baron Trenck coh London Pride.
BT är tjeckiskt mjuk smak inte så mycket kolsyra.
LP är en ALE.
är svag för ljusa lager.. Mexikanska,Tjekiska m.m
Sitter precis och läppar på en Bishops finger och sedan ligger en kall Hoegaarden och väntar. Blev så inspirerad av denna tråden då jag läste den för 1000:e gången i går och hoppade in på bolaget. Att det sedan står en låda Carlsberg Hof nere i vinkällaren skäms jag inte heller för
Trevlig midsommar på er alla ölälskare, må solen skina på oss och våra grillar i morgon.
Trevligt ämne i denna tråd o väldigt intressant att ingen har nämnt: Det mexikanska ölet Corona för det är en av mina favoriter
1. Corona
2. Heiniken (felstavat ? )
3. Carlsberg Export
Den stämmer så förbaskat bra. Jag köpte en sådan till 30-årsfesten men den har inte använts sedan dess.
Kanske blir till modsommar.
Sitter just nu och dricker en Brouchech, god med en fin beska.
Måste tyvärr göra folket besviket och erkänna att jag sitter för tillfället och softar med en cube (alcoläsk)
pripps blå,från lättöl till stark den slår allt
jag dricker gärna hof på flaska... mmmm
Ikväll är det norrlands guld som gäller, en fin törstsläckare när det är kvavt i luften.
håller med, finns många goda öl-sorter och jag är en sucker för mörka öl-sorter typ Guinness och Murphys (svårt att få tag på andra goda sorter i sverige) finns ett gäng som bryggs lokalt här i Sundsvall på Irish Pub som går att beställa antingen över disk eller att få tappat för hemtagning (dom rockar hårt!!)
fast ikväll är den en gammal hederlig Norrlands Guld på flaska, föredrar export då dom andra är för starka (öl ska inte gå över 6%)
finns väl igentligen bara Bellman som är ok bland dom starkare sorterna, men skall medge att jag ganska lättvindigt tackar nej till öl över 6.5% vilket medför att jag inte har speciellt mycket erfarenhet av vilket urval det finns.
Vet inte om jag är ensam om det men Norrlands guld är en av dom få ölerna jag smakat som funkar till vad som helst, det må låta svenskt och jätte-icke-exotiskt men vafasen det behöver det väl inte vara? Grymt god att bara sitta å häva, perfekt till maten, perfekt att sitta å smutta på en hel kväll, funkar ypperligt till grillkvällen osv osv -smakar pecka på burk dock..
That's my 2 cents
MMMMM KOFF och KARHU
finska öl väldigt goda får jag säga
Min svåger kom hem från skåne igår och hade varit över till tyskland och köpt "lite" öl. Så han ringde och frågade om jag ville ha två plattor Carlsberg sort guld. "Svårt val" eller hur. ![]()
Smidigt!
McEwans. Men det har jag inte sett på 10 år ![]()