• ung vuxen

Öl...

Såg här att det fanns en wiskey-tråd, så då tänkte jag att det borde finnas en öltråd också.
    Vad för öl föredrar du och varför. Kanske finns det någon speciell öl att rekomendera? Gillar bishops finger (osäker på stavning) men även haineken.

• Svar på tråden Öl...
  • cruZZe

Marko: För fan du beskrev just en porrfilmsavsugning

• davidian

cruZZe hahaha

En god öl är lätt att hitta.
    Svårare blir det när det gäller en mellis eller en lättöl.
    vad finns det för godingar där? Det är alltid gott med en öl i solen. Men man vill jue inte raggla runt med barnvagnen i parken.

Henikens småburkar är rätt praktiska men smaken är lite för nära det man har i kranen hemma.
    Nya favvoriten är Starobrno (f.d tjekiska budwieser om jag inte tar fel)

några fler mellisar/lättisar man ska kolla upp?

• Biodlaren

En Öl som jag gillar är Chimay blue, ett belgiskt öl med en alkoholstyrka på runt 9%. Den är god att sitta och smutta på som en god whisky.

Pappa till Michael, Joachim och Johanna gift med signaturen syrra.
  • Weirdboy

Hehe.. Nä inget går upp mot en öl å en wirre till den.

• Hampus

nu ska jag vara tråkig.
    Guiness och Kilkenny är klassiker.
    Annars föredrar jag att dricka Hof.
    RedStripe är riktigt fin den också.
    Boddington är ett annat alternativ att testa om man gillar mörk öl

• Hampus
    Mimen skrev 2007-05-18 18:36:13 följande:
    på topp ligger nog Karlovaco ett kroatiskt öl som är suveränt
    jo, den missade jag, riktigt söt och god är den
  • Benganfans
    davidian skrev 2007-05-21 20:55:05 följande:
    cruZZe hahahaEn god öl är lätt att hitta.Svårare blir det när det gäller en mellis eller en lättöl.vad finns det för godingar där? Det är alltid gott med en öl i solen. Men man vill jue inte raggla runt med barnvagnen i parken.Henikens småburkar är rätt praktiska men smaken är lite för nära det man har i kranen hemma.Nya favvoriten är Starobrno (f.d tjekiska budwieser om jag inte tar fel)några fler mellisar/lättisar man ska kolla upp?
    Falcon Ale är ju väldigt god men det är ju ett mörkare öl. sen har du ju TT det är ju en klassiker det med.
  • Biodlaren

En öl som funkar ganska bra som måltidsdryck eller bara som en törstsläckare är Sarek.

Pappa till Michael, Joachim och Johanna gift med signaturen syrra.
  • Tvillingfarsa

Min absoluta favorit just nu är Staropramen. Riktigt god öl. Brukar kläcka en när man står och har fyrat igång grillen.

• Grenadjären

1: Spaten
    2: Staropramen
    3: Åbro Sigill
    4: Carlsberg Sort Guld
    Bishops finger, Crocodile lager, Mythos, Kilkenny, Guinness

Svar på tråden Öl...