Öl...
Såg här att det fanns en wiskey-tråd, så då tänkte jag att det borde finnas en öltråd också.
Vad för öl föredrar du och varför. Kanske finns det någon speciell öl att rekomendera? Gillar bishops finger (osäker på stavning) men även haineken.
Såg här att det fanns en wiskey-tråd, så då tänkte jag att det borde finnas en öltråd också.
Vad för öl föredrar du och varför. Kanske finns det någon speciell öl att rekomendera? Gillar bishops finger (osäker på stavning) men även haineken.
Marko: För fan du beskrev just en porrfilmsavsugning
cruZZe hahaha
En god öl är lätt att hitta.
Svårare blir det när det gäller en mellis eller en lättöl.
vad finns det för godingar där? Det är alltid gott med en öl i solen. Men man vill jue inte raggla runt med barnvagnen i parken.
Henikens småburkar är rätt praktiska men smaken är lite för nära det man har i kranen hemma.
Nya favvoriten är Starobrno (f.d tjekiska budwieser om jag inte tar fel)
några fler mellisar/lättisar man ska kolla upp?
En Öl som jag gillar är Chimay blue, ett belgiskt öl med en alkoholstyrka på runt 9%. Den är god att sitta och smutta på som en god whisky.
Hehe.. Nä inget går upp mot en öl å en wirre till den.
nu ska jag vara tråkig.
Guiness och Kilkenny är klassiker.
Annars föredrar jag att dricka Hof.
RedStripe är riktigt fin den också.
Boddington är ett annat alternativ att testa om man gillar mörk öl
En öl som funkar ganska bra som måltidsdryck eller bara som en törstsläckare är Sarek.
Min absoluta favorit just nu är Staropramen. Riktigt god öl. Brukar kläcka en när man står och har fyrat igång grillen.
1: Spaten
2: Staropramen
3: Åbro Sigill
4: Carlsberg Sort Guld
Bishops finger, Crocodile lager, Mythos, Kilkenny, Guinness