• ung vuxen

Öl...

Såg här att det fanns en wiskey-tråd, så då tänkte jag att det borde finnas en öltråd också.
    Vad för öl föredrar du och varför. Kanske finns det någon speciell öl att rekomendera? Gillar bishops finger (osäker på stavning) men även haineken.

• Svar på tråden Öl...
  • Tyrell

Hoegaarden funkar på flaska om man häller upp den i ett witbierglas.

Hoegaarden grand cru blir ännu bättre!

• danneP

rekommederar red stripe, kanon god öl från jamica

• bjojne

Weirdboy:
    Håller med! Sam Adams Black lager är supergod!

Liberty Ale är riktigt grym. Ska tydligen ingå i det ordinarie sortimentet, kan verkligen rekomendera den.
    Jag provade Old Rasputin Russian Imperial Stout för ett tag sedan, blev lite besviken. Kunde lika bra druckit en billigare Guinness.

Det är bra att systembolaget tar in lite "udda" grejor så man kan prova.

• Agaith

Får ta och testa Hoegaarden nu när sommaren börjar komma då :)

• bjojne

Vi hade svensexa för en kompis ihelgen och vi hade köpt en hel del olika sorters öl som han fick dricka, efter lottning.

Bl a så fanns där några av de äckligaste öl som vi smakat.
    Sea dog´s apricot wheat beer - Vidrig!
    Pumpkin ale - Äcklig!
    Hampa beer - denna var faktiskt inte så äcklig
    Kopparbergs Special Brew 10% - Smakar skit!

Men han fick ju också några riktigt goda mellan varven.

• Santos v2

Hoegaarden är fan en av dom bästa ölen som finns. Lite fjollig men läskande god

• Benganfans

Jag brukar dricka Falcon Ale till maten bara 3,5or men den är riktigt god efter en hård dag på jobbet

• Mimen

För mig är det oftast lager som gäller, på topp ligger nog Karlovaco ett kroatiskt öl som är suveränt. Hade det på systemet i Stenhagen utanför Uppsala förut, men sist jag skulle handla där fanns det inte. hoppas dom tar in det igen.

• Jonny utan H

De blir nog bara en Spendrups lätt öl för mig för tillfället=Bf imorn, (20/5)

• Marko

En riktigt fin och RÄTT tappad Guiness på en Soccer Pub i Glasgow är RIKTIGT NAJS!!!!

Finns inget bättre än att vänta de där speciella drygt 20 minuterna det ska ta för en Guiness att tappas upp i ett stop! och låta ölskummet lägga sig som en mustasch rung munnen medans man låter den första klunken sippra ner i halsen varav man avrundar hela upplevelsen med att slicka sig runt munnen och få med det bittersöta skummet!!!

Svar på tråden Öl...