• ung vuxen

Öl...

Såg här att det fanns en wiskey-tråd, så då tänkte jag att det borde finnas en öltråd också.
    Vad för öl föredrar du och varför. Kanske finns det någon speciell öl att rekomendera? Gillar bishops finger (osäker på stavning) men även haineken.

• Svar på tråden Öl...
  • AGDE

Red seal ale.....det är en amerikansk öl men det kan man knappt tro....

• bjojne

AGDE skrev 2007-05-29 21:46:23 följande:

Red seal ale.....det är en amerikansk öl men det kan man knappt tro....
    Red seal är riktigt god. Prova Liberty ale
  • Biodlaren

Köpte av ren nyfikenhet Falcon BBQ Lager och det var ett riktigt bottennapp. Duger i bästa fall som måltidsdryck men knappast till något mer. Smakar som utspätt diskvatten, inte gott.

Pappa till Michael, Joachim och Johanna gift med signaturen syrra.
  • AGDE

Ja...så hette den...jag sökte den när jag skrev det förra....

bjojne skrev 2007-05-30 09:01:59 följande:
    AGDE skrev 2007-05-29 21:46:23 följande:
    Red seal är riktigt god. Prova Liberty ale
  • Insomniac

Skoj tråd.

Jag gillar öl från Svenska mikrobryggerier, Nils oscar india pale ale och jämtlands pilgrim var det senaste jag bar hem. Nu är ju dock sommaren på gång så det börjar bli dags att byta till weissbier.

Ska man dricka mer avancerat blir det belgiskt, Lambic, Geuze, Kriek etc liknar vin, ska helst lagras innan man dricker dem men är en annorlunda upplevelse för det mesta.

• Tvillingfarsa

Spaten visa sig vara en riktig hit. Både hos mig och farsan min.

Den avnjöts till ett smaskigt grillspett i den nästintill sommarvarma dagen. Den kommer defintivt inhandlas i framtiden.

• Jonny utan H

Sitter just nu och suger på en ZLATOPRAMEN=klart godkänd, kan nog bli fler.

• Moas Pappa

Hittade ett lokalt öl i Östergötland när jag var där förra veckan. Hadde en runa som symbol, den såg ut som ett P och skulle utläsas "Wynja" Fanns i två varianter, en lager och en ale. Alen var helt suverän. Bryggeriet finns på www.runol.com/

Svar på tråden Öl...