Atarax
Min pojkvän har fått Atarax utskrivet av sin läkare..
Nu har vi bråkat om det för jag säger att Atarax är beroendeframkallande men han säger att det inte är det..
Snälla Hjälp är det beroende framkallande eller inte???
Min pojkvän har fått Atarax utskrivet av sin läkare..
Nu har vi bråkat om det för jag säger att Atarax är beroendeframkallande men han säger att det inte är det..
Snälla Hjälp är det beroende framkallande eller inte???
Hydroxizin är ett klådstillande och milt lugnande medel av typen difenylmetylpiperazinderivat. Varunamn i Sverige är Atarax. Läkemedlet är en selektiv antagonist till Histamin H1-receptorn. Denna receptor spelar en roll vid hösnuva (rinit) och andra typer av allergiska reaktioner. H1-receptorer förekommer även i centrala nervsystemet, vilket förklarar varför atarax och andra antihistaminer som verkar på dessa receptorer även har en milt ångestdämpande och sedativ effekt. Hydroxizin (atarax) är till skillnad från bensodiazepiner och barbiturater inte beroendeframkallande.
Nej, man kan INTE bli beroende av dom. Har själv ätit Atarax och normalt sätt känner du inte av dom.... Finns även dom som har eksem och allergier och sånna grejer som äter atarax......
Hej!
Min 3 åriga dotter får atarax...skulle det vara ett starkt preparat skulle hon inte få det utskrivet...eller hur?
Atarax är inte beroendeframkallande..
Det ges vanligast vid klåda och nässelfeber, men då det har en lugnande effekt kan det även ges vid oro och spänningstillstånd.
Inte beroendeframkallande(vanebildande)men visst blir man lite "drogad"...
Oj din 3 åriga dotter?förhoppningsvis får hon det till natten...
Hej!
Hon blir inte påverkad alls. Möjligtvis något slöare men inte alls trött och hängig. Skulle inte vilja påstå att hon blir "drogad".
Jess
JessieZ:
Har du testat tabletterna själv?
Jag har gjort det. Jag gick runt som ett lik.
Har du provat själv?om inte gör det....
man blir hängig och slö....oj..på en 3 årig...
varför sa du inte stopp??
Ska tillägga att jag somnade ifrån hela tiden, orkade inte ta hand om min dotter, orkade inte ens gå till skolan. Så visst är det mediciner man blir väldigt påverkade av.