Atarax
Min pojkvän har fått Atarax utskrivet av sin läkare..
Nu har vi bråkat om det för jag säger att Atarax är beroendeframkallande men han säger att det inte är det..
Snälla Hjälp är det beroende framkallande eller inte???
Min pojkvän har fått Atarax utskrivet av sin läkare..
Nu har vi bråkat om det för jag säger att Atarax är beroendeframkallande men han säger att det inte är det..
Snälla Hjälp är det beroende framkallande eller inte???
mej oj. det är INTE psykofarmaka.
en del blir påverkade rejält, andra inte.
min kompis sover jättebra på dom, jag märker ingen skillnad.
om jag tar dom på dan, kan jag bli liiite trött, men sover inte bättre av dom.
som all annan medcin så är det individuellt hur man påverkas.
jessi
vilken dos får din dotter?
Men jissses! Det är ju ett antihistamin preperat.... Funkar ungefär likadant som pollen allergi medecin... Ta det lungt vad är DU rädd för?
Atarax är INTE beroendeframkallande....
Jag fick atarax utskrivet som sömntabletter, de har den biverkningen att man blir trött.. Jag fick dom just för att de inte ville ge mig något beroendeframkallande... Därimot sa dom att om du tar dom varje kväll, så kanske du får problem med att sova utan att ta dom, men det försvinner efter ett tag.. Tar dom nästan aldrig pga av att jag blir jätte trött hela dagen efter.. Sen beror det nog på mängden och styrkan också..
Men enligt vad jag har förstått så kan man inte bli beroende av dom..
Nej jag har Atarax hemma och det e inte beroendeframkallande!!
Anonym (Hjälp) skrev 2007-05-15 20:16:53 följande:
Atarax är inte beroendeframkallande! Fick det av läkare när jag inte kunde sova och hade jävligt jobbigt. Är en allergimedicin från början så har han hösnuva så hjälper den oxå för det. Var inte orolig.
Ja det är ett antihistamin som är ICKE beronde framlallande medicin. Medicinen har olika verkningsområden. En del får det mot allegiska reaktioner. Jag exempelvis har den som behovs medicin ångest dämpande.
TS ta en själv och prova . Jag kan lova att du känner av den. Du kommer att bli trött.
Precis som man blir av antihistamin mediciner. Som ex vis Cetrizin och annan pollen medicin!
det är inte beroendeframkallande..har själv ätit atarax
Nej,det är inte beroendeframkallande....men,det folk här reagerade starkt på att det var någon som gav sina små barn det....
Att vuxna tar det mot sin ångest är helt ok,jag gör det oxå....
Jag blir som lite berusad för en stund...blir lite loj...kan bara svagt ana hur dom så liven känner sig...man får inte GLÖMMA att det är centrala hjärn systemet som avtar...för en stund...
Hej!
Jag ger atarax till min hund för hon är kvalster allergisk och hon ska ta tabletten 3 gånger per dag och är en liten pudel. Enda jag märker är att hon är tröttare och vetrinären sa att det inte skulle vara mycket biverkningar och INTE vanebildande/beroendframkallande. Jag tror att du kan vara helt och din kille behöver kanske äta dem så det är bäst för honom men du behöver inte vara orolig.