• Anonym (Hjälp)

Atarax

Min pojkvän har fått Atarax utskrivet av sin läkare..

Nu har vi bråkat om det för jag säger att Atarax är beroendeframkallande men han säger att det inte är det..

Snälla Hjälp är det beroende framkallande eller inte???

• Svar på tråden Atarax
  • Anonym

Men nu får du väl ge dig...
    *sandlåda*

• Anonym (Lisen)

Nja, det handlar väl ändå inte om att Atarax är beroende framkallande,för det är det INTE.
    Men dock ganska "tung" medicin för små barn...
    Men om ni nu INTE toro på det..så PROVA själva vettja!
    Kom i håg bara att kolla att ni tar det gr som eran vikt motsvarar,asså INTE så mycket/litet era små barn tar.

• Anonym (KKK)

Atara är ett lungnade medel och är mkt beroendeframkallande om man inte tar det korta perioder. En nära till mig började med atarax och har inte slutat med det fast han mår bra och läkaren sagt åt honom att det räcker är själv underrsköterska och många på mitt jobb tar atarax och har fått de som vana då atarax är deras vid behovs medicin.

• Anonym (ax)

Men Atarax är ju inte fysiskt beroendeframkallande. Däremot kan det ju hända att man har ett psykiskt beroende av det..? Eller? Så sa iaf min läkare. Jag har det för att jag inte vill ha något beroendeframkallande, det hjälper inte vansinnes mycket, men ibland hjälper det lite grann. Jag har det vid behov, men skulle kunna ta tre om dagen, för att få bästa effekt, men tycker det hjälper bättre om man inte tar det regelbundet.

Alltså, nej, det ska inte vara beroendeframkallande.

• Anonym (a)

Anonym (KKK) skrev 2007-06-14 10:38:48 följande:

Atara är ett lungnade medel och är mkt beroendeframkallande om man inte tar det korta perioder. En nära till mig började med atarax och har inte slutat med det fast han mår bra och läkaren sagt åt honom att det räcker är själv underrsköterska och många på mitt jobb tar atarax och har fått de som vana då atarax är deras vid behovs medicin.
    Atarax är inte alls beroendeframkallande.. Dina vänner kan sluta när som helst med den utan att få problem.. Att de väljer att fortsätta med den beror kanske på att de mår bra av den o fungerar.. Han kanske är rädd för att få ångest o bli orolig utan sin medicin o väljer att fortsätta med den lite längre för att vara helt säker.. Tills han vågar lita på sig själv.. Och klarar av sin situation utan ngt lugnande.. Använder själv Atarax.. Jobbar som sjuksköterska..
  • john

mycke anonymt nu :P
    äter atarax och mår bra!

• Anonym (nej nej)

Har inte orkat läsa hela tråden. Men Atarax är en medicin som läkarna skriver ut i första hand därför att den INTE är beroendeframkallande. I andra hand kanske dom skriver ut något riktigt benzo preparat om man har tur. Atarax är en skit medicin som inte hjälper det minsta mot ångest iallafall.
    Sen kan jag inte svara för hur den fungerar mot allergier, sömnbesvär eller annat....

• Anonym (a)

Anonym (nej nej) skrev 2007-06-16 16:24:14 följande:

Har inte orkat läsa hela tråden. Men Atarax är en medicin som läkarna skriver ut i första hand därför att den INTE är beroendeframkallande. I andra hand kanske dom skriver ut något riktigt benzo preparat om man har tur. Atarax är en skit medicin som inte hjälper det minsta mot ångest iallafall.Sen kan jag inte svara för hur den fungerar mot allergier, sömnbesvär eller annat....
    Atarax hjälper bra mot min ångest... Fungerar för mig...
  • Anonym (ax)

För mig är det som skrivet lite olika, men den hjälper ju ibland, så helt overksam är den ju inte. Det kanske varierar också med hur mkt ångest man har... Vi är ju alla olika, så man får nog se upp med att säga att det inte hjälper, även om jag hört att många säger/skriver det, så helt ovanligt är det tydligen inte, men det finns ju de som faktiskt blir hjälpta av det. Eftersom det inte är beroendeframkallande tycker jag absolut att man ska prova och ge det en chans..

• Anonym (nej nej)

Självklart ska man ta atarax om det hälper!!! Mycket bättre än att bli beroende av Bensodiazepiner. (stavning?)
    Atarax är absolut ingen farlig medicin!

Svar på tråden Atarax