• Anonym (Hjälp)

Atarax

Min pojkvän har fått Atarax utskrivet av sin läkare..

Nu har vi bråkat om det för jag säger att Atarax är beroendeframkallande men han säger att det inte är det..

Snälla Hjälp är det beroende framkallande eller inte???

• Svar på tråden Atarax
  • vosssan

Jag har själva atarax, och tar dem kanske 2 gånger i veckan, då jag har problem att sova, dem är inte beroende framkallande. Men så sa dem om imovanen jag tar också och propavanen, men tyverr jag är beroende ändå, så det är hur man själva gör det till. Läkana kan säga vad dem vill om beroende framkallande eller inte beroendeframkallande.

• Anonym (.)

jessiez bry dig inte om dumma ovetande människors komentarer(som sandvikenmamma).
    Läkaren vet ju vad h-n skriver ut för ditt barn,jag vet oxå en nära släkting som har jobbig eksem överallt på kroppen och han får atarax utskrivet och han är ett barn,så det är vanligt att man får atarax för klåda.

• mina45

Hej vill bara tala om att atarax i själva verket är en allergi medicin. Då dom upptäckte att man blev sömnig av den började dom använda den även till människor som har svårt att sova.
    Den är inte faligare än de flesta andra allergi mediciner man köper receptfrit på apoteket.

• Hanna1984

vossan; Jga är missbrukare. Men kunde ta atarax utan problem. Fick det också utskrivet av just den anledningen. Annat får jag ej! Så NEJ inte beroendeframkallande.

• delilah77

Det är absolut inte beroendeframkallande.

• john

har kört med atarax nu i 2veckor mot min pollenallergi 25mg på kvällen o sedan en annan antihistamin på morgonen.. har ALDRIG mått så här "bra" med min allergi på över 20år. känner inte av dåsighet eller trötthet.

• Robert164

Anonym (Hjälp) skrev 2007-05-15 20:16:53 följande:

Min pojkvän har fått Atarax utskrivet av sin läkare..Nu har vi bråkat om det för jag säger att Atarax är beroendeframkallande men han säger att det inte är det..Snälla Hjälp är det beroende framkallande eller inte???
    Atarax är INTE fysiskt beroeendeframkallande. Det är därför de skrivs ut i första hand före Benzodiazepiner såsom Stesolid, Sobril, Xanor osv...
    Oroa dig inte, han blir ingen knarkare av ett par kartor atarax i veckan :)
  • Anonym (äsch)

Atarax e´lugnt! Mycket bättre än annat....dock kände jag inte så stor effekt av dme men iaf...

• Asparagus

Jag har en son som är 6 månader och som vaknar mellan 15-20 ggr per natt.
    Jag gick till läkaren med honom för att jag höll på att bli tokig på hans korta sovperioder och alla avbrott i sömnen, både hans och min!
    Läkaren skrev då ut flytande Atarax till honom, detta trots att den är rekommenderad från 1 år. Han sa att läkare får skriva ut medicin till barn under ett år eftersom att åldersgränsen bara är en REKOMMENDATION.
    Nu sover min son mkt bättre på nätterna!

Länge leve Atarax!!!!!

• JessieZ

Länge leve atrarax!!

Håller med dig

Svar på tråden Atarax