• Anonym (Hjälp)

Atarax

Min pojkvän har fått Atarax utskrivet av sin läkare..

Nu har vi bråkat om det för jag säger att Atarax är beroendeframkallande men han säger att det inte är det..

Snälla Hjälp är det beroende framkallande eller inte???

• Svar på tråden Atarax
  • JessieZ

jag ser väl på henne att hon inte går omkring som ett lik...
    Hon måste kunna sova och eftersom det är ett antihistamin så hjälper det henne att inte klia i sömnen

• Anonym (a)

Jag tar atarax varje morgon för att orka med att gå o jobba.. Har det väldigt jobbigt privat nu.. Så för att slippa få gråtattacker o ångest på jobbet tar jag en tablett 25mg varje morgon... Tänker då inte på allt som är jobbigt o orkar att jobba...

• Anonym

SandvikenMamma,just så kännde jag mig...huva!sen dååå på en liten tjej!!
    Undra vad läkaren tänkte då....??
    Sen om hennes barn inte blir "drogad"..så möjligtvis kan det vara så att små barn har en viss tolerans? vid tanke på att dom kan vara uppe och stoja vid 40 graders feber...

• A flikka

Jag har oxå atarax och det är inte beroendeframkallande.. inte på DET visat att man "måste" ha.. däremot kan man ju känna att det är en trygghet och inte "kan" gå utan den om man ska nånstans eller så..

• Anonym

jessie z
    ta kontakt med läkaren!!!!

• JessieZ

Alla kanske inte påverkas på samma sätt.

Min tös blir INTE påverkad. Vi ger det vid behov.
    Det står i fass att det inte är vanebildande eller beroendeframkallande.

Sen är det helt ok att skriva inlägg direkt till mig.

• JessieZ

varför ska jag ta kontakt med läkaren??

• Dorian Ertymexx

Jag har Atarax som lugnande, som stödmedicin för tyngre dagar. Det är inte beroendeframkallande.

Sedan är det som med all psykofarmaka, alla reagerar litet olika på det.

Men, TS, se det så här: Om han har fått det utskrivet så är det för att hans liv ska bli lättare och bättre, inte sämre. Om han känner att han behöver dem är det väl rimligtvis hans val.

I mitt fall handlade det rent konkret om att inte göra mig själv illa, i högre eller lägre grad. Jag hade nog glatt tagit det även om det varit beroendeframkallande, för alternativet hade varit värre. Men nu är det alltså inte så.

• SandvikenMamma

Nej, det är INTE beroendeframkallande, MEN MAN BLIR PÅVERKAD AV DEM.

Men, du gör naturligtvis som du vill. Din dotter har ju dessvärre ingenting att säga till om

• A flikka

Allra första gågen jag tog det blev jag lite konstig i skallen, som om jag drömde helatiden. Bara en biverkning, nu känner jag inget alls.. av biverkningarna asså. Bara slappnar av

Svar på tråden Atarax