• Lilla Li

Vad är en (ätbar) munk?

Berätta också gärna varifrån i landet du kommer.

*Nej här blir det inga barn gjorda!*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-22 09:15:33:
    För dig alltså. Om du säger ordet "munk" i samband med något man kan äta, vilket av alternativen menar du då?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-22 09:18:41:
    Själv säger jag munk om det som andra skulle kalla en kokosboll. Jag kommer från Göteborg, bor numera i Jönköping. Min sambo trodde jag skämtade, sen trodde han att det var något som jag hittat på själv... Men: sv.wikipedia.org/wiki/Munk_%28bakverk%29

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-22 09:23:10:
    Kan också tillägga att för det friterade bakverket säger jag bara donut. Känns helfel att säga munk om det!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är en (ätbar) munk?
  • vernis

Ett friterat torusformat bakverk med socker eller annat utanpå
    älskar munkar som homer simpsson =)

• Zimlis

vaniljbulle = sockerbulle är bakad.

berlinermunk är friterad.. mariabulle har jag aldrig hört, är den bakad el friterad??

• salt

Konstigt att så många här inne på FL säger fel

• salt
    Zimlis skrev 2007-05-22 14:11:59 följande:
    vaniljbulle = sockerbulle är bakad.berlinermunk är friterad.. mariabulle har jag aldrig hört, är den bakad el friterad??
    Mariabullen tror jag är friterad. Får nog köpa en idag och undersöka saken ordentligt. Gå till botten med det hela. .......Verkar som om jag kommer bli tvungen att köpa två för att vara helt säker
  • vernis

kallar min sambo för sockerbullen eftersom jag älskar dem så mycket och älskar min sambo med så han är min sockerbulle

• The Fairy

Mariabulle = Petit-choubulle (luftfylld bakelse) fylld med vaniljkräm, hallonsylt och vispgrädde.

• Zimlis

salt: Hmm jag vill oxå testa..

• Lilla Li

salt: Mmm gott! Jag åt ett wienerbröd tidigare idag. Orkar man med ett bakverk till tro...? Mmm jag tror nog det.

*Nej här blir det inga barn gjorda!*
Svar på tråden Vad är en (ätbar) munk?