• MaijaO

Modifast diet startar idag.

Mot alla mina tidigare principer så har jag påbörjat en pulverdiet idag.

Efter mitt andra barn så låg jag +31kg från min ursprungsvikt. Med hjälp av bra kosthållning och motion så har jag tappat allt utom 8 kg. Dessa ska bort innan jag gifter mig den 7 juli! Tyvär har jag kommit till den ökända platån, jag minskar inte längre i vikt utan står stadigt kvar här på 73 kg och nu kämnner jag att motivationen börjar svika. Så jag har, trots min stora skepsis mot alla "snabblösningar", bestämt mig för att spurta de sista kilona med hjälp av Modifast.

Finns det fler där ute som bestämt sig för att prova pulverdieter så är ni välkomna att hjälpas åt att stötta och peppa.

Mina dagsmått är idag
    längd: 166 cm
    vikt: 73 kg
    byst: 92,5 cm
    midja: 79 cm
    stuss: 102,5 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-31 09:38:28:
    Då så, då har det gått en vecka på ren kur. Idag börjar jag att äta kött, ägg och vissa frukter och grönsaker. Veckan som gick var inte så rolig. kroppen mår verkligen skit av att svältas!
    Men resultatet syns!

Mina dagsmått är idag:
    vikt: 70,7
    byst: 92
    midja: 76,5
    stuss: 100,5

Hur har det gått för er andra? Och har ni goda resept på middagar utan kolhydrater?
    Lycka till!

• Svar på tråden Modifast diet startar idag.
  • MaijaO

Go girl!
    Det var någon som tipsade om att man kunde mixa vanilj eller chokladen med minimjölk och några isbitar, det skulle bli ganska shakelikt. Jag har inte testat själv dock.

• Mrs Vader

Babysoon: Heja dig! Älskar också mackor tyvärr.. gott som fan men är man fet så är man.. suck..

• Lobos mágicos

Jag hänger på här då! Började med ModiFast idag. Fast jag ska bara köra i 10 dagar för att komma igång, sen har jag ett kostschema att gå efter. Har ca 11kg att bli av med..

Det blev en Amelie!
  • MaijaO

Välkomna styrkekram och Lobos mág. Jag ska bara köra 7 dagar på heldiet och sen ska jag mixa.
    Har aldrig provat något annat. I går var som sagt första gången jag åt någon form av diet.

• Älskade barn

Tack för välkomnandet! Känns varmt! Hoppas det går bra för Er alla, jag börjar på söndag sen kör jag järnet!

Kram på Er

• Mrs Vader

Tack för välkomnandet. Nån som kan kika på min fråga och komma med nåt? Ingen som provat båda kanske.

• Nightvision

Hej! Duktiga ni är! Jag beställde hem igår.. och det skulle komma hem inom fem arbetsdagar så snart hakar jag oxå på er, det borde komma på tordag.. under tiden förjer jag er som redan är igång så att motivationen är på topp!

• josida

Nu är det jobbigt, som sagt andra dagen och jag är sååå sugen och hungrig... Sägs att det ska bli bättre efter 3 dgr... bara att härda ut...

• MaijaO

Jag började också på en torsdag (igår) för att då infaller dag 3 och 4 då man brukar må som sämst på helgen. På så sätt är sambon hemma och kan avlasta lite med barnen + laga all mat så man slipper det om man mår riktigt dåligt. Och sen kanske man inte behöver jobba och vara trevlig mot någon heller utan man kan dra täcket över huvudet och vänta ut omställningen.

• Kiha

Jag vill bara upplysa alla om att jag har testat både Nutrilett, Modifast, cambridge kuren och cambridge kuren är ÖVERLÄGSET bäst. Jag mådde skitbra med cambridge.... fast det är ju sklillad Modifast är LCD och cambridge är VLCD tror det är därför det är extremt mycket bättre!

Svar på tråden Modifast diet startar idag.