• MaijaO

Modifast diet startar idag.

Mot alla mina tidigare principer så har jag påbörjat en pulverdiet idag.

Efter mitt andra barn så låg jag +31kg från min ursprungsvikt. Med hjälp av bra kosthållning och motion så har jag tappat allt utom 8 kg. Dessa ska bort innan jag gifter mig den 7 juli! Tyvär har jag kommit till den ökända platån, jag minskar inte längre i vikt utan står stadigt kvar här på 73 kg och nu kämnner jag att motivationen börjar svika. Så jag har, trots min stora skepsis mot alla "snabblösningar", bestämt mig för att spurta de sista kilona med hjälp av Modifast.

Finns det fler där ute som bestämt sig för att prova pulverdieter så är ni välkomna att hjälpas åt att stötta och peppa.

Mina dagsmått är idag
    längd: 166 cm
    vikt: 73 kg
    byst: 92,5 cm
    midja: 79 cm
    stuss: 102,5 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-31 09:38:28:
    Då så, då har det gått en vecka på ren kur. Idag börjar jag att äta kött, ägg och vissa frukter och grönsaker. Veckan som gick var inte så rolig. kroppen mår verkligen skit av att svältas!
    Men resultatet syns!

Mina dagsmått är idag:
    vikt: 70,7
    byst: 92
    midja: 76,5
    stuss: 100,5

Hur har det gått för er andra? Och har ni goda resept på middagar utan kolhydrater?
    Lycka till!

• Svar på tråden Modifast diet startar idag.
  • MaijaO

JAg har nu gjort första dagen och det har gått mycket bättre än vad jag trott, bara en morot att tugga på vid midagstid då behovet av att stoppa något i munnen blev för stort. Jag blev lite grinig och lätt irriterad på eftermidagen men jag har t.o.m. orkat att träna lite nu på kvällen. Så detta ska nog gå bra tror jag.
    Modifast smakar bra måste jag säga. Jag har ätit potatis/purjolölk, vanilj och choklad. ingen var äklig men de två sista var ju självklart godast.

• MaijaO

Välkomna babysoon och Älskade Barn föresten. Gud vad oförskämd jag är... sorry...

• MissMalin

Hej! Jag har tidigare ätit modifast och tänkte tipsa om modifast.net där det är mycket billiare än på apoteket. Man får dessutom helt gratis prova en påse av varje sort, inte ens portot kostar något och man förbinder sig inte till något! Kanon om ni frågar mig Tänkte också tipsa om att man kan ha i lite blåbär eller hallon i vaniljdrinken så blir det nästan som vaniljsås med blåbär eller hallon. Jag brukade också göra den i mixern med hälften is och hälften vatten så blev den riktigt god!

Lycka till!

• MaijaO

Tackar för tipset! Hur mycket och snabbt gick du ner och hur körde du?

• MaijaO

Efter första dagen så stod vågen på -1 kg! Jag inser att det nog är mest vatten jag tappat men ett kilo är ett kilo. Det gör en mer motiverad till att ta tag i dag 2.
    Hur går det för dig josida?

• josida
    Oxå minus ett kilo!!!

Precis som du säger, det är ju bara vätska, men inspirerande iaf!!!

SKa försöka vänta så länge som möjligt att ta dagens första drink, det var kvällen som var jobbigast igår, så då vore det ju bra om man hade en drink att ta till då.
  • MaijaO

Jag blev tvungen att ta en morot i går eftermiddag. Men jag tror inte att det gör så stor skilnad i viktminskningen.

• josida

Hellre än morot än en chokladkaka...!

• babysoon

Tack så mycket för välkomnandet.. Känns super bra, då man har andra i samma sits.. Jobbigt att gå ner i vikt, och man behöver stötta varandra i det då.. Har precis börjat..tog första drinken idag, ska iväg o handla på apoteket nu snart. Fick bli en nutrilett till frukosten, det ända jag hade hemma. Smakade hemskt, men de gick ju att få ner. Men hädan efter blir det modifast.. hoppas på att kunna gå ner ca 13-14 kilo..vill komma ner på 60 kilo igen..wooow...målet e stort..men de får ta den tid de tar. Jag tar en dag i taget, och alla kilon som kommer att rasa är ju ett bra steg ändå.. Fast måste erkänna att redan när jag satt o drack min nutrilett så sakna jag mina mackor..usch största boven ju..älskar mackor..!!! Lycka tillalla..nu kör vi igång på riktigt..snygga till sommaren kanske..

• Mrs Vader

Nån som provat både naturdiet och modifast som kan tala om vilken som är godast?
    Jag har bara provat naturdiet och den är väl ok. Den färdigblandade är jättegod med ack så dyr!

Svar på tråden Modifast diet startar idag.