• MaijaO

Modifast diet startar idag.

Mot alla mina tidigare principer så har jag påbörjat en pulverdiet idag.

Efter mitt andra barn så låg jag +31kg från min ursprungsvikt. Med hjälp av bra kosthållning och motion så har jag tappat allt utom 8 kg. Dessa ska bort innan jag gifter mig den 7 juli! Tyvär har jag kommit till den ökända platån, jag minskar inte längre i vikt utan står stadigt kvar här på 73 kg och nu kämnner jag att motivationen börjar svika. Så jag har, trots min stora skepsis mot alla "snabblösningar", bestämt mig för att spurta de sista kilona med hjälp av Modifast.

Finns det fler där ute som bestämt sig för att prova pulverdieter så är ni välkomna att hjälpas åt att stötta och peppa.

Mina dagsmått är idag
    längd: 166 cm
    vikt: 73 kg
    byst: 92,5 cm
    midja: 79 cm
    stuss: 102,5 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-31 09:38:28:
    Då så, då har det gått en vecka på ren kur. Idag börjar jag att äta kött, ägg och vissa frukter och grönsaker. Veckan som gick var inte så rolig. kroppen mår verkligen skit av att svältas!
    Men resultatet syns!

Mina dagsmått är idag:
    vikt: 70,7
    byst: 92
    midja: 76,5
    stuss: 100,5

Hur har det gått för er andra? Och har ni goda resept på middagar utan kolhydrater?
    Lycka till!

• Svar på tråden Modifast diet startar idag.
  • MaijaO

5 kg på dag 8! Grattis! Måste kännas underbart.

• The Arrow

MaijaO -

Ja, det är skönt att kunna se att man får något för slitet.
    Nu är det bara resten kvar =)

Lycka till!

• Lobos mágicos

Äntligen händer det lite i alla fall. Har gått ner ett kilo drygt nu. Är på 4:e dagen.

Sömn är för veklingar!
  • MaijaO

Gôtt! Jag gör 6:e dagen och det känns jätte bra. Just nu så skulle jag kunna hålla på hur länge som helst.

• The Arrow

Nu är jag inne på 11:e dagen, och även om det var fart på tappet i början så har det inte hänt mycket här nu sedan dag 8. Så kan det vara, får kämpa vidare

• MaijaO

Och jag mitt nöt fuskade på mållinjen! Dessutom var jag inte sugen igentligen och åt något som jag igentligen inte tycker särskilt mycket om och är skarpt för magen. Så nu sitter jag här med magknip och känner mig dum... men jag får helt enkelt ta nya friska tag.

• babysoon
    MaijaO skrev 2007-05-29 13:51:18 följande:
    Och jag mitt nöt fuskade på mållinjen! Dessutom var jag inte sugen igentligen och åt något som jag igentligen inte tycker särskilt mycket om och är skarpt för magen. Så nu sitter jag här med magknip och känner mig dum... men jag får helt enkelt ta nya friska tag.
    Hehhe...vad åt du för något? Jag sitter här med en kurrande mage..inte så roligt..men får vänta lite att äta, e sååå sugen på mat idag..nått riktigt matigt, typ kött o pomes..+ god sås..mmm...gott de hade vatt..
  • MaijaO

kok korv med ketchupp och senap. Bläääää... men jag åt inget bröd så jag kanske inte faller ur ketos ändå... men skit samma, ketchup och senap är nog inte det bästa att starta upp med efter 6 dagar svält! Filmjölk hade nog varit att föredra.

• MaijaO

kok korv med ketchupp och senap. Bläääää... men jag åt inget bröd så jag kanske inte faller ur ketos ändå... men skit samma, ketchup och senap är nog inte det bästa att starta upp med efter 6 dagar svält! Filmjölk hade nog varit att föredra.

• babysoon
    MaijaO skrev 2007-05-29 14:06:46 följande:
    ahhh men det var ju bara en korv..får tänka så istället...tänk om det hade varit nått helt annat..typ chipspåse..eller godis..hehe. Bara att bita ihop o fortsätta.. Hur länge ska du fortsätta på din diet?
Svar på tråden Modifast diet startar idag.