• MaijaO

Modifast diet startar idag.

Mot alla mina tidigare principer så har jag påbörjat en pulverdiet idag.

Efter mitt andra barn så låg jag +31kg från min ursprungsvikt. Med hjälp av bra kosthållning och motion så har jag tappat allt utom 8 kg. Dessa ska bort innan jag gifter mig den 7 juli! Tyvär har jag kommit till den ökända platån, jag minskar inte längre i vikt utan står stadigt kvar här på 73 kg och nu kämnner jag att motivationen börjar svika. Så jag har, trots min stora skepsis mot alla "snabblösningar", bestämt mig för att spurta de sista kilona med hjälp av Modifast.

Finns det fler där ute som bestämt sig för att prova pulverdieter så är ni välkomna att hjälpas åt att stötta och peppa.

Mina dagsmått är idag
    längd: 166 cm
    vikt: 73 kg
    byst: 92,5 cm
    midja: 79 cm
    stuss: 102,5 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-31 09:38:28:
    Då så, då har det gått en vecka på ren kur. Idag börjar jag att äta kött, ägg och vissa frukter och grönsaker. Veckan som gick var inte så rolig. kroppen mår verkligen skit av att svältas!
    Men resultatet syns!

Mina dagsmått är idag:
    vikt: 70,7
    byst: 92
    midja: 76,5
    stuss: 100,5

Hur har det gått för er andra? Och har ni goda resept på middagar utan kolhydrater?
    Lycka till!

• Svar på tråden Modifast diet startar idag.
  • MaijaO

Hade bara idag och imorgon kvar på hel diet. Jag vet inte om jag ska lägga till torsdag också nu, som kompensation för idag? Och sen kör jag en vecka på mixat med 0 kolhydrat har jag tänkt. Men jag misstänker att jag kanske "råkar ut" för en möhippa i helgen så då får man ju tumma lite. Man måste ju leva också!

• babysoon

okey, hur mycket har du gått ner på denna tiden då? Tycker jag står stilla..men har iof ätit sallad till kvällsmat..va ändå inte ute efter att köra fullt med modifast.. Men känns som jag kommer att klara detta länge till..inte så jobbigt ändå. Visst är man sugen på saker..

• MaijaO

Jag har tappat 1,7 kg sen torsdags. Så jag är väl ganska nöjd. Hoppas på att ha tappat 5 till midsommar. Och sen återstår det 3 kg till målvikten men de tänkte jag ta i den takten kroppen vill. Bra kosthållning och motion ska nog ta mig dit innan jul i.a.f.

• MaijaO

Så nu uppdaterar jag eftersom det gått en vecka.
    Hur går det för er?
    Ni som kombinerat, hur har ni lagt upp det? Jag åt grönsaker och frukt till frukost nu, ska jag köra pulver till lunch och kvällsmat och äta middag eller vad tror ni?

• josida

Jag har kört ren kur med Cambridge och tappat 3,6 kg och 1,5 cm i midjan.

• MaijaO

Hur länge till tänker du köra på ren kur?

• josida

Siktar på 3 veckors ren kur, har så mycket att gå ner (20 kg bort är målet) så vill få bort en del på ren kur, för sen när man kombinerar tar det ju lite längre tid.

• MaijaO

FAst jag tyckte ändå att viktminskningen gick snabbare när jag hade mycket kvar till målet. Det är nu när jag inte har så långt kvar som det börjat att bli svårt att få bort dem. Jag började med +31 kg och nu har jag 5,5 kg kvar och det går seeeegt.

• josida

Åååhhhh vad du har varit duktigt!!! Gått ner 25 kg! Hur länge har du hållit på?

• MaijaO

Den 17/5-2006 så vägde jag 96kg. Och ner till 73 kg tog jag mig på vettig, regelbunden kosthållning och motion men sen tog det stopp och det tog mig 11 månader.

Min "superdiet" såg ut som följande. Inget godis eller sötsaker. Bytte ut frukostsmörgåsen mot knäckebröd. Åt en frukt var 3:e timme. sen åt jag ett äpple och drack ett stort glas vatten ca 15 minuter innan middagen. I övrigt åt jag frukost lunsch och middag som vanligt och jag "fick" äta vad som hälst i matväg.

Och det funkade som sagt jätte bra fram tills nu.

• josida

Guud va bra!!!

Och egentligen handlar det om vanligt sunt förnuft... Det som jag tänkte fortsätta med efter CK... Vill bara bli av med kilona så fort som möjligt och sedan hålla mig på jämnvikt med hjälp av hälsosamt leverne...

• MaijaO

Ja, de här svältkurerna är ju inte till någon som helst nytta om man inte har en sund kosthållning att falla tillbaka på efteråt tyvär. Men det är ju sååå fräckt när man bara ser kilona rasa som man gör nu. Jag har ju inte gått ner lika snabbt som du men jag är ändå grymt nöjd med utvecklingen sedan förra veckan.

• Nightvision

Hej! På tordsag är det två veckor sen jag beställde mitt modifast o det har fortfarade inte kommit, någon annan som har fått vänta så länge?

• Nightvision

Hej! Äntligen fått mitt paket! Nu sak det modifastas Hur går det för er här inne då?

• MaijaO

Tanken var att jag skulle köra kombi kur och det gör jag väl i.o.f men det blir ju så mycket gott grillat.

• Nightvision

ja grillat är gott och om man hoppar över kolhydraterna o sås så är det ju inte så onyttigt heller.. tycker att första dagen har gått bra iallafall.. ett steg i rätt riktning..

• Nightvision

Hej alla! Hur dår det för er? Själv så försvann 3 kg första veckan... Vet att det mest är vätska men det är ju ändå lite motiverande! Trevlig midsommar!

• josida

Jag kör ju inte Modifast, utan Cambridgekuren, men hoppade på den här tråden i början iaf.

Nu harjag kört ren kur i fyra veckor och tappat 9 cm i midjan och 9 kg på vågen... Är supernöjd, även om det återstår en del...

Svar på tråden Modifast diet startar idag.