• MaijaO

Modifast diet startar idag.

Mot alla mina tidigare principer så har jag påbörjat en pulverdiet idag.

Efter mitt andra barn så låg jag +31kg från min ursprungsvikt. Med hjälp av bra kosthållning och motion så har jag tappat allt utom 8 kg. Dessa ska bort innan jag gifter mig den 7 juli! Tyvär har jag kommit till den ökända platån, jag minskar inte längre i vikt utan står stadigt kvar här på 73 kg och nu kämnner jag att motivationen börjar svika. Så jag har, trots min stora skepsis mot alla "snabblösningar", bestämt mig för att spurta de sista kilona med hjälp av Modifast.

Finns det fler där ute som bestämt sig för att prova pulverdieter så är ni välkomna att hjälpas åt att stötta och peppa.

Mina dagsmått är idag
    längd: 166 cm
    vikt: 73 kg
    byst: 92,5 cm
    midja: 79 cm
    stuss: 102,5 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-31 09:38:28:
    Då så, då har det gått en vecka på ren kur. Idag börjar jag att äta kött, ägg och vissa frukter och grönsaker. Veckan som gick var inte så rolig. kroppen mår verkligen skit av att svältas!
    Men resultatet syns!

Mina dagsmått är idag:
    vikt: 70,7
    byst: 92
    midja: 76,5
    stuss: 100,5

Hur har det gått för er andra? Och har ni goda resept på middagar utan kolhydrater?
    Lycka till!

• Svar på tråden Modifast diet startar idag.
  • josida

Jag tänkte också så, slipper koncentrera mig på jobb iaf, men barnen har jag ju hemma... är hemskt lättirriterad just nu...

• josida

Kiha, bäst på vilket sätt? Godast? Effektivast?

• Kiha

OK vi säger så här... JAG ÄLSKADE Modifast chocklad/vanilj... men sen testade jag cambridge och mintchokladen är helt sjukt god... jag kan fortfarande dricka den bara för att dricka något gott!

Med modifast så är man hungrig/sugen (speciellt om man börjat äta OCH dricker påsar) hela tiden det försvinner aldrig riktigt.... med cambridge gör det det!

För att lyckas MÅSTE man ändra sitt beteende och det får man hjälp med av en konsulent. Klart att man bara kan äta sin påsar med en vacker dag är man tillbaks igen.

En studie över 15 månader, har också gjorts på Överviktsenheten, Karolinska Sjukhuset, av Kjell Ryttig och Prof. Stefan Rössner.Den visar på en genomsnittlig viktminskning under de första 12 veckorna på 19,9 kg då Cambridgekuren användes som enda näring. Samt att de som använde kuren i kombination med mat under en upptrappningstid höll vikten bättre än en kontrollgrupp.

Mer info http://www.cambridgekuren.se/

Jag kan verkligen rekomendera cambridgekuren kostar ca: 440kr/vecka och det är värt verenda krona om man verkligen har bestämt sig!

• Kiha
    josida skrev 2007-05-25 15:40:29 följande:
    Effektivast?
    Självklart cambridgekuren för den är VLCD (Very Low Calorie Diet ) modifast är LCD (Low Calorie Diet )

När man kommer ner till VLCD börjar kroppen förbränna mer.
  • josida

Tjoho, vilken tur att jag CK:ar då...!

Låter bra det där med att hungern/ suget försvinner, för såhär idag på andra dagen är det tungt...!!!

• Kiha
    josida skrev 2007-05-25 15:57:16 följande:
    Tjoho, vilken tur att jag CK:ar då...!Låter bra det där med att hungern/ suget försvinner, för såhär idag på andra dagen är det tungt...!!!
    det blir bättre jag lovar =)
  • josida

Alla säger ju det... vilken dag är värst, första, andra el tredje? För det blir väl bättre redan fjärde hoppas jag...???

• Längtar efter en liten

Hänger på här,idag är 3 dagen med Modifast och det går rätt bra. Har kaffe och vanilj+2 olika sorters soppor

Mamma tänker på dig,hur du har det där uppe :( Puss
  • MaijaO

Välkommen längtar!
    Du ligger en dag före mig då för jag är på tredje dagen idag. Jag hade förväntat mig att denna dagen skulle bli fasansfull men jag måste nog säga att gårdagen var värre hittills. Hur har det gått för dig?

Fast i morse stog vågen på samma som igår tråkigt nog, så jag väntar med spänning på att komma in i någon form av extremförbrännings fas...

• Längtar efter en liten
    MaijaO skrev 2007-05-26 12:20:41 följande:
    Välkommen längtar!Du ligger en dag före mig då för jag är på tredje dagen idag. Jag hade förväntat mig att denna dagen skulle bli fasansfull men jag måste nog säga att gårdagen var värre hittills. Hur har det gått för dig?Fast i morse stog vågen på samma som igår tråkigt nog, så jag väntar med spänning på att komma in i någon form av extremförbrännings fas...
    Ja på helgen unnar jag mig nåt gott faktiskt,man blir så jävla less om man bara ska äta pulver och dricka vatten dag ut och dag in men jag har i allafall gått ner 1½ kg sen jag börja. Jag motionerar rätt mkt,och har en hund som kräver mkt promenader.
    Mamma tänker på dig,hur du har det där uppe :( Puss
Svar på tråden Modifast diet startar idag.