Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3
Här fortsätter vi babbla om vårt älskade GeKås i Ullared! ![]()
Här fortsätter vi babbla om vårt älskade GeKås i Ullared! ![]()
Det är nog inte bara mellan sept-mars eftersom det även varnas för det i juni. Men visst ska man vara försiktig men ska man hålla sig helt borta så får man stänga in sig hemma i ett år...
Mamma LillAnn skrev 2007-08-29 10:25:20 följande:
Nä, man måste inte hålla sig inne ett år. Man kan väl åka till varuhus ibland, man då kan man ju som mammaledig passa på när det är lite folk, och på ge-kås är det aldrig lite folk!
Sedan kan man ju gå på stan utomhus.
Men måste man verkligen springa inne bland stora folksamlingar med små barn? Är inte det väldigt egoistiskt?
Joho då... visst e det lite folk på gekås i bland, bara man åker "rätt" dag... allså inte i slutat av månaden på en lördag. Mitten i månaden på en vardag är nog det bästa, det va så gott som tomt när jag var där då. Om man inte för jämnan är på köpcentrum m.m. tycker jag inte det är nån fara.... det hade vart helt omöjligt för oss att aldrig vistas bland folk... har en stor släkt oxå med massor av barn, eftersom min dotter föddes 1 månad innan jul så hade ju det inneburit att vi hade fått firat jul ensamma....
Mamma LillAnn skrev 2007-08-29 10:31:35 följande:
Min sambo tog hand om vår grabb mestadels, medans jag gick och kikade... Eller ja, vi gick ju mkt ihop också, men han tog sig an honom..... Tycker det är bra att ni har tillgång till stuga, för isf kan man ju betala det man har i vagnen och åka till stugan och ta det lugnt med den lill* ett tag. Sen om man vill så kan man ju åka tillbaka senare...
Ojdå hade jag lagt mitt inlägg fel.. Var jag inne i Traderatråden o svamlade.. Tack ekorren för att du la in det rätt.. o tackar för svaren. Här i Östergötland verkar barnen ha höstlov v 44... Så 6:e nov är kanske inte helt fel att åka.. Det är en bussresa som går dit då..
Min dotter har haft RS virus och inte har hon några problem med luftvägarna inte!
Mamma LillAnn skrev 2007-08-29 10:25:20 följande:
åker till ge-kås idag- här ska handlas! =)
Ska till Ullared imorgon... med svärmor