• 9Kärleken6

Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3

Här fortsätter vi babbla om vårt älskade GeKås i Ullared! Skrattande

.?:*¨¨*:?.Ninas mamma.?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3
  • auti

...Om det går magsjuka eller förkyldningar o grejer skulle jag inte dra med en sån liten till ett så stort varuhus... lite trist om de blir sjuka =)

• Wildis81

Jag har haft med min dotter en gång (då var hon 4 mån) men det gick ju ganska bra eftersom hon så gott som sov i vagnen hela tiden. Men det kan bli trångt me vagnen o så.... jag skulle nog inte göra om det även om det nog är lättare när dom är så små

frittepillan skrev 2007-08-29 09:54:50 följande:
    Ni som åkt med liten hur har ni tyckt att det funkat?? Jag och mamma planerar en shopping resan i början av november eller slutet av oktober.  den lill* kommer då troligen vara typ 1,5 -2 månader. Kram
  • Ekorrfamiljen
    Ni som åkt med liten hur har ni tyckt att det funkat?? Jag och mamma planerar en shopping resan i början av november eller slutet av oktober.  den lill* kommer då troligen vara typ 1,5 -2 månader. Kram
    Jag hade med Vendel när han var 4 månader och det var perfekt. Han sov i babyskyddet i vagnen eller direkt på vagnsbottnen på ett lager med kläder. När han var hungrig tog jag en fika och ammade och sedan somnade han om.

Nu när han var 14 månader var vi där igen och det var inte lika kul. Min äldste son, jag, pappan och min bästis turades om att köra vagnen med Vendel och kundvagnarna. Vendel ville gärna ner och leka och han blev nog lite uttråkad (det blev iofs 12-åringen med!) Men nästa gång åker jag UTAN barn!!
    Carpe Daim - Fånga Degen
  • Lyndi

Jag hade med lilleman första gången när han va 1,5-2mån. Det funkade bra och han sov mest. Ang. förkyldningar osv som ngn skrev innan mig, så är det väl oftast så att de har högre motståndskraft i början? Iaf om de ammas....

• Ekorrfamiljen
    Lägger in ett inlägg från Nessii här, det hade hamnat i fel tråd:
    Vet ni Ullaredexperter om ungarna har sitt höstlov samtidigt i hela sverige? Eller är det uppdelat så som sportlovet är? Funderar på att åka till Ullared i början av november men vill minimera riskerna med att åka då höstlovet är.. Hur är det med trängseln i början av november??
    Carpe Daim - Fånga Degen
  • MiaMaa

hihi ,,,,tänk va olika det är då...jag åker ner med mina pojkar varje gång nästan. för dom gillar att få bestämma vad dom ska få....

John-02 Jens -05 Bf 3 Okt????kan omöjligt stämma. då bebben vägde 3500 gr ca
  • Wildis81

Nä... höstlovet brukar vara lite olika beroende på var man bor. Det är nog värre att åka i slutet av november. Det bästa är nog då att åka i början av nov o mitt i en vecka

Ekorrfamiljen skrev 2007-08-29 10:18:45 följande:
    Lägger in ett inlägg från Nessii här, det hade hamnat i fel tråd:
    Vet ni Ullaredexperter om ungarna har sitt höstlov samtidigt i hela sverige? Eller är det uppdelat så som sportlovet är? Funderar på att åka till Ullared i början av november men vill minimera riskerna med att åka då höstlovet är.. Hur är det med trängseln i början av november??
  • frittepillan
    Lyndi skrev 2007-08-29 10:17:52 följande:
    Jag hade med lilleman första gången när han va 1,5-2mån. Det funkade bra och han sov mest. Ang. förkyldningar osv som ngn skrev innan mig, så är det väl oftast så att de har högre motståndskraft i början? Iaf om de ammas....
    Just förkylningar å så är jag inte det minsta rädd eller orolig för. (jobbar som ssk på barnakuten)

Jag tänkte mest på om man orkar själv. Nu har vi bestämt att vi ska hyra stuga så om det blir jobbigt kan man ju åka dit en stund om man vill. Har själv åkt utan barn båda gångerna förut och tyckt att det var skönt. Men om jag ammar så vill jag ju gärna ha den lill* med mig.

Ammningen funkade ju inte sist å om den flaskmatas så kan bebben lika gärna var hemma med pappa och syrran.

Kram
  • Camilla D

Jag tycker absolut inte man skall ta med så små barn till Ullared (eller till stora folksamlingar inomhus i över huvud taget!)
    Speciellt inte mellan september- mars när RS-viruset härjar för fullt. Man kan faktiskt dö av det när man är liten, även om man överlever så får de problem med luftvägarna hela livet. Det är det väl inte värt?
    Tom på BB informerar det om detta vid hemgångsinformatiionen!!! (ialla fall här)
    Blir faktiskt ganska förbannad när jag går där och ser alla amå bebisar. Vänta med att åka tills ni kan få barnvakt!
    Tycker ni jag överdriver, så kan ni ju alltid rådfråga BVC

Svar på tråden Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3