Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3
Här fortsätter vi babbla om vårt älskade GeKås i Ullared! ![]()
Här fortsätter vi babbla om vårt älskade GeKås i Ullared! ![]()
...Om det går magsjuka eller förkyldningar o grejer skulle jag inte dra med en sån liten till ett så stort varuhus... lite trist om de blir sjuka =)
Jag har haft med min dotter en gång (då var hon 4 mån) men det gick ju ganska bra eftersom hon så gott som sov i vagnen hela tiden. Men det kan bli trångt me vagnen o så.... jag skulle nog inte göra om det även om det nog är lättare när dom är så små
Jag hade med lilleman första gången när han va 1,5-2mån. Det funkade bra och han sov mest. Ang. förkyldningar osv som ngn skrev innan mig, så är det väl oftast så att de har högre motståndskraft i början? Iaf om de ammas....
hihi ,,,,tänk va olika det är då...jag åker ner med mina pojkar varje gång nästan. för dom gillar att få bestämma vad dom ska få....
Nä... höstlovet brukar vara lite olika beroende på var man bor. Det är nog värre att åka i slutet av november. Det bästa är nog då att åka i början av nov o mitt i en vecka
Jag kan ju svara på frågan jag också: På Gotland har vi höstlov v. 43!
Jag tycker absolut inte man skall ta med så små barn till Ullared (eller till stora folksamlingar inomhus i över huvud taget!)
Speciellt inte mellan september- mars när RS-viruset härjar för fullt. Man kan faktiskt dö av det när man är liten, även om man överlever så får de problem med luftvägarna hela livet. Det är det väl inte värt?
Tom på BB informerar det om detta vid hemgångsinformatiionen!!! (ialla fall här)
Blir faktiskt ganska förbannad när jag går där och ser alla amå bebisar. Vänta med att åka tills ni kan få barnvakt!
Tycker ni jag överdriver, så kan ni ju alltid rådfråga BVC