Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3
Här fortsätter vi babbla om vårt älskade GeKås i Ullared! ![]()
Här fortsätter vi babbla om vårt älskade GeKås i Ullared! ![]()
Jag tittade en del på mammakläder. Jag provade en jättesöt topp men den fanns bara i S och M och jag hade velat ha en L, så då blev jag lite "sur". Jag köpte en svart mammatopp för 99kr som jag tror blir bra. Jag har lånat en del mammakläder från en kompis och hon har köpt den på GeKås. De är jätttebra, sköna. Bla toppa och mysbyxor. Jag kollade inte så jätte mycket på byxor nu när jag var där för en månad sedan men visst fanns det byxor. Såg bl.a. snickarjeanse.
Sen köpte jag vanliga snygga toppar i storlek XL som jag tänkte växa i framåt vintern. Har BF 21/1. Så kolla efter stora storlekar även där.
MEN jag bara måset tipsa om amningsBH som jag köpte för 69kr! Skitsköna. Jag har använt dem sen jag köpte dem. Jättesköna. Köpte en svart och en vit. Kommer inte ihåg vad den hette men brvid hängde en annan sort som inte alls var lika skön. Min är liksom helt slät på kupan. Inga sömmar eller blommor eller nåt. Bra 69kr!
Jag köpte två par snickarjeans på gekås. Dom använde jag jättemycket.
Ett tips är att köpa mammatrosorna som de har på gekås.
Dom var toppen att ha när magen var jättestor plus tiden efter förlossningen.
Någon som har koll på hur de har med "tjockis kläderna" (inte mamma kläder)
Är där mkt i stora strl eller bara sisådär?
Hemkommen från Ge-kås, var väldigt lite folk där idag tycker jag. Perfekt!
De har numera 4 vagnar. En s k kombivagn med någon sorts liggdel för 1599:-, sittvagn tror den kostade runt 600:-. Två sulky, en väldigt enkel och en med t ex sufflet och varukorg den senare tror jag kostade 400-någonting.
Jag har alltid fått köpa kläder på herravdelningen eftersom att det inte finns så mycket kläder för oss kraftiga, så tröjer och sånt går jag till herr för att kolla efter.
Sarah å Leia skrev 2007-08-28 21:41:56 följande:
Nån som ska till ullared imorrn??
Tänkte ta mig ner och shoppa lite...
Ni som åkt med liten hur har ni tyckt att det funkat??
Jag och mamma planerar en shopping resan i början av november eller slutet av oktober. den lill* kommer då troligen vara typ 1,5 -2 månader.
Kram