• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • Bebis

läste oxå kors magar... funderade på om det var kristna eller satanister eller vad det kunde tänkas vara

• Isolde

Shameless, innan man överväger att ta bort en tråd behöver man läsa in sig på den. Antagligen har ingen haft tid till det – jag har det i alla fall inte och kommer inte ha det i natt eller i morgon. I övrigt diskuterar vi inte enskilda fall här.

• Juniphé

Gällande Shameless inlägg angående tråden om unga mammor:

Folk har all rätt till att göra sin åsikt hörd här på forumet och så länge man inte gör direkta påhopp så borde tråden få vara kvar.

• Juniphé

En fråga:

Varför anses en "svär-tråd" vara värre än en tråd om exempelvis onanivanor, rasism osv???

I så fall borde man ju kunna radera vissa sextrådar rakt av eftersom det där förekommer mycket "vulgära" uttryck som kan verka om inte ännu mer stötande för somliga.

Om rubriken lyder: "Nya svordoms-tråden" så pekar den genast på vilket typ av innehåll man kan förvänta sig att finna i tråden.
    Är man då känslig så kan man väl hålla sig borta från den, likaväl som man håller sig borta från andra trådar man inte anser sig ha något intresse av. Det är ju alltså inte som om någon bara "råkar" snubbla in i tråden.

Tips:
    Gör en ny sektion i "hemliga rummet" där man kan svära fritt.

• Isolde

Juniphé, det är inte på något sätt förbjudet att svära i forumet (fans jävla helvete), även om måttlighet som alltid är en dygd. Däremot vet vi sedan förra svärtråden att målet för svärdomarna i många fall gick att förstå, och det är förbjudet: att ge lätt identifierbara människor diverse epitet.

• CB72

Moderatorer - Ja, länken har ni redan fått av Shameless.
    Nå är det väl ändå ett "påhopp" av TS att skriva att dessa ungas medlemsskap ska RADERAS???????.. Blir heligt
    När jag läser att vissa ska vara för mer än andra...Å, det är just det som har hänt där...

Juniphe'- Varför ska man svära då du kan skriva nästan hela ordet men byta ut en bokstav med en ****
    Eller göra nu som jag en röd arg gubbe som jag nu gjorde här ovanför

• Bebis

Eftersom det pågår massiva diskussioner om änglabilder nu skulle jag verkligen vilja ha lite respons från dig PATRIK, hur går det egentligen är lösningen nå närmare nu än i januari??

• ming

Det minsta man kan begära är att Patrik skriver nåt så att vi vet att han åtminstone har SETT trådarna!

• CB72

RD- ser att du är online

Kan du gå in å tråden om änglabarn??,å styra upp den lite, den håller på att spåra ur HELT...

• giz

hobbymoderatorerna har det svettigt med att styra upp och hoppas ngn moderator hänger med i svängarna..........

Svar på tråden Moderatortråden