• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • Kajsan

Vad bra, då frågar jag!
    Kan man fråga moderatorerna om någonting mer än det man själv kan läsa sig till här på sajten?
    Jag menar, är det någon mening att fråga, eller är det lika bra att gå till Herr P ?

• Bebis

Så om jag e less på o se alla spekulationer ska jag anmäla alla dem då?
    Vad för konsekvenser får det för den anmälda användaren?

• yohanna

Bebis: då kan vi samla infon, se om fler av moderatorerna fått in samma och sen föra ärendet till patrik.
    Detta gör att häxjakten undviks och "trollen" kan bli avstängda utan att själva hinna avregga sig.
    /Moderator.

• Bebis

Yohanna jag tror de missförstod mig nu, jag menar att om jag väljer o anmäla folk som säger "jag tror du är ett troll". Vad får det för konsekvenser för den användaren?? H*n bryter ju trots allt mot reglerna..

• Bebis

Bamse vi menar när en massa användare ger sig på någon o anklagar den för o vara ett troll.. en sorts häx/hetsjakt.

• Bamse04

Jag skulle skriva lite till

För i veckan,i en tråd,så var svar som TS önskade inte att höra egentligen kallade för häxjakten?

• Bebis

häxjakt är ju en ganska brett uttryck så det e nog inte omöjligt att fler använt det i nåt annat sammanhang.

• yohanna

bebis: om det visar sig att det är ett troll, så tas konton bort och ipnummret spärras så personen inte kan skaffa ett nytt konto-

• Bebis

Nopp var inte det jag menade heller användaren som skriver o anklagar nån för o vara ett troll.- vad händer med den om jag väljer o anmäla hennes/hans inlägg???? *håller tummarna för att du förstår den här gången *

Svar på tråden Moderatortråden