Oss som tränar med Orbitrek
En tråd för oss som tränar dagligen med Orbitrek crosstrainer. Jag har nyss skaffat mig en Orbitrek Platinum.
En tråd för oss som tränar dagligen med Orbitrek crosstrainer. Jag har nyss skaffat mig en Orbitrek Platinum.
Har också hört att den låter mycket vilket är lite störande och att den inte har några program. Talar den om hur långt man har kommit, kcal eller något annat?
Funderar på om jag ska köpa en lite dyrare istället, men om den är lika bra så känns det ju onödigt...
Bling:
Min Orbitrek Platinum talar om hastighet, sträcka, kaloriförbrukning och tid. Jag har stört mig på att min lever om mycket mer än jag trodde den skulle göra, men nu börjar jag vänja mig
Tack för alla svar
Jag e stolt jag klaradde hela mindys 30 minuters pass i går tiden flyger iväg och roligt är det
Hej på er alla träningsglada Obirtrekkare!
Slänger ut en från till er såhär på lördgs kvällen - har ni haft problem med gnisslande Obritreks??
Jag får inte ordning på min, den bara gnisslar. Vågar inte riktigt träna när dottern ligger o sover för den låter så pass.
Tips?
Sara84
Det finns något som heter silikonolja som gymmen smörjer sina maskiner med.
Jag vet tyvärr inte vart man kan köpa denna olja, men en sportaffär kanske vet.
En fråga; finns det någon bra sida på nätet där man kan hitta övningar för orbitrek träning?
Min klickar lite grann... men jag struntar i den... hör inte det när jag har Rammstein i mina öron hehe Men jag vet iaf att det gör o funderar på att bara använda cykelolja på den så småningom.
Ska börja träna idag igen, förra vecka hade jag mens så jag orkade inte så mkt. :P
min låter så mycket.. gör era det oxå!
typ som... hmm hur ska man beskriva det då..
"WROOOM WROOOM WROOOM" har smörjt och antar dom ska låta
så.. inte direkt smidig och tyst.. tycker synd om grannen nedanför..
gogomman:
Jag har också reagerat på att min låter mycket. Jag mailade TV-shop och undrade eftersom det på deras hemsida står att den är näst intill ljudlös. Och då fick jag till svar att det är så klart att den låter...
Idag har jag kört 20 min och det gick mycket lättare än sist!!!
Skönt att man tränat upp sig lite iallafall...
Har verkligen inte fått in nån rutin på mitt orbitrekande Ikväll blev det i alla fall 20 minuter framför IDOL
Hm okej, jag kan ta att den låter, wroom wroom wroom men den GNISSLAR HÖGT!
:S
Nån som sett att Rusta har kommit med en variant. Crosstrainer o trappmaskin i en.
Undrar om den är bra?
IDOL är så bra att träna till Har kört en mil, heja mig
Jag ska träna till IDOL ikväll oxå... imorron ska jag upp kl 4.15 för att vara klar kl 5 när en vännina hämta mig för att åka till Uppsala för att jobba på en SHK hundutställning. *gäsp*
Har inte alls orbitrekkat på ett par veckor :(
I onsdags kom min Orbitrek på posten.... Provade 7 minuter igår. attans vad det känndes i benen...
Ska försöka använda den flitigt!! Korta stunder i början och sen mer och mer....
Behöver pepping!!!
Jag gillar att göra 10-15 min pass på min... Jag kör PODrunner podcasts på min ipod nano o det hjälper!