• Believe In Faith

Saker vi minns!

Här kan vi prata och minnas roliga saker/prylar mm från ljuva
    60,70 och 80-talet!!!

Jag börjar:

O´boys MEGA stora plåtburk

Fösökte hitta googla fram en bild,
    men lyckades tyvärr inte...

Vad minns du....???
    Räcka ut tungan

ღ Amor Vincit Omnia ღ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-20 09:22:44:
    Lägg gärna in en bild om hittar en!
  • Svar på tråden Saker vi minns!
  • smulan 75

Såg just Ebba o Didrik på svt går nu i repris vilken nostalgitripp man fick ha ha

• Rauur
    smulan 75 skrev 2007-06-30 19:33:50 följande:
    Såg just Ebba o Didrik på svt går nu i repris vilken nostalgitripp man fick ha ha
    Såg det jag med :D Jag och gubben satt och mindes tillbaka :P hehe
  • Rainbow

Är det ingen som kommer ihåg vad julkalendrarna hette ?

• Cateye

Kom att tänka på "Kråkguldet"-någon som minns den?Vet att jag tyckte att det var lite läskigt . Vad hette den serien som gick när de gick genom spegeln?Var det "Kråkguldet"?Näää...Någon som minns...

• Myssnuff

Den med spegeln var inte det "Mirror, mirror"? En australiensk serie? Kommer inte ihåg allt i Kråkguldet, men jag vet att de övade till nåt julspel, så åkte de skidor och hittade guld i en grotta(?), så var det väl tjuvar som smög omkring.

• Cateye

Myssnuff:Serien med spegeln var svensk.Känner inte igen "Mirror,mirror" men det fanns säkert flera serier på det temat.

Tack vare denna tråd fick jag fatt i texten till Isidors vaggvisa från Solstollarna el Toffelhjältarna.Stort tack!

• Zirup

Jag är född på 80-talet och kanske någon har sagt det tidigare... men picnic och utflykt är för mig synonymt med saft i sirapsflaska.

Ni som är lite äldre än mig kan kanske förklara varför just sirapsflaskorna blev så poppis? Fanns det inga andra plastflaskor i lagom storlek eller var just sirap extra trendigt? :D

• Cateye

Zirup:Sirapsflaskorna var lagom stora,rymde "lagom" mängd om jag säger så.Då fanns inte PET-/plastflaskor(typ drickyoughurt o liknande) som vi har idag.Köpte man dricka var det glasflaskor som gällde.När mina föräldrar köpte dricka så var det glasflaskor i backar som man plockade och blandade.Finns ju än idag men nu har nog PET-flaskorna tagit över.
    Nån annan som har nån teori?

(Jisses vad "aktiv" jag var i den här tråden men sånt här är så himla kul!!Tack TS!)

• Ripley76

Rainbow - Den med Sif och Johannes, hette inte den Sjärnhuset eller nåt sånt...
    Men min favorit var Trolltider Den var magisk!

Siraps flaska var väl också ett bevis på att man bakade mer på den tiden den var ju innan bakmaskinen slog igenom.

Svar på tråden Saker vi minns!