• Believe In Faith

Saker vi minns!

Här kan vi prata och minnas roliga saker/prylar mm från ljuva
    60,70 och 80-talet!!!

Jag börjar:

O´boys MEGA stora plåtburk

Fösökte hitta googla fram en bild,
    men lyckades tyvärr inte...

Vad minns du....???
    Räcka ut tungan

ღ Amor Vincit Omnia ღ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-20 09:22:44:
    Lägg gärna in en bild om hittar en!
  • Svar på tråden Saker vi minns!
  • Cateye

Snuggles ja-urmysig!

Minns någon serie som handlade om barn som gungade gungstol till olika platser(?). Det fanns hajar i "havet"(på golvet) som var barn som "simmade".Minns inte vad den hette-någon som känner igen?

Sen fanns det nån med en pojke som flög flygplan,och hamnade i aventyr.Den utspelades på någon bakgårdtror jag.
    Trickfilmningen var ju "otrolig" på den tiden

• Cateye

Kom att tänka på "Från A till Ö" Det var en favvo!

• Myssnuff

"Rädda Joppe, död eller levande" älskade jag oxå. Fick den boken när jag fyllde år en gång. Undras om den finns kvar nånstans...

• Cateye

Har kikat runt och kom på ett det kan ha varit Mysteriet på Greveholm där man gick igenom en spegel?Snälla-någon som kommer ihåg?Har hittat sååå himla mycket kul på denna tråd!O när man läser minns man det enaefter det andra.Tack TS-Det här är döskoj!

• Believe In Faith
    Bei Bei skrev 2007-07-04 07:15:51 följande:
    Ika i rutan Och hon cykelbyxetanten som gjorde gymnastik på TV.
    Susanne....kniiiiiiiiiip...ja det är bra åsså....kniiiiiiiiiiiiiiiip
    ღ Amor Vincit Omnia ღ
  • Believe In Faith
    ღ Amor Vincit Omnia ღ
  • ACK
    Cateye skrev 2007-07-04 07:17:25 följande:
    Snuggles ja-urmysig!Minns någon serie som handlade om barn som gungade gungstol till olika platser(?). Det fanns hajar i "havet"(på golvet) som var barn som "simmade".Minns inte vad den hette-någon som känner igen?Sen fanns det nån med en pojke som flög flygplan,och hamnade i aventyr.Den utspelades på någon bakgårdtror jag.Trickfilmningen var ju "otrolig" på den tiden
    Hette inte den serien Himmel och pannkaka?..Har för mig att det var ett flygplan med där...med röd/vita hjul...
  • Believe In Faith

Jisses,vet ni vad allihopa....jag hade ett favvo program när jag var liten och jag kom aldrig ihåg vad det hette eller nåt...var så besviken då jag kom ihåg att jag bara älskade att titta på detta...det enda jag kom ihåg var dett dockskåp...typ....i flera år har jag funderat på vad det var för program...igår när jag skulle somna så tänkte jag på det igen och nu har jag äntligen hittat det "Ballongen spricker"Räcka ut tungan
    Någon mer som kommer ihåg det? med fågeln?

ღ Amor Vincit Omnia ღ
  • Believe In Faith

Ska testa å se om jag kan länka....lipar nästan när jag set det....**NOSTALIGI**

">

ღ Amor Vincit Omnia ღ
  • PrinsessanCatta
     Professor Baltazar.Jag kunde inte fatta hur han verkligen kunde vara så smart..He,he..

Televinken...Jag tyckte han var lite läskig.

Humle o Dumle..jag älskade dom..

Zeb Macahan..Tuff o hård..

Vilse i pannkakan..Jag lever kvar i pannkaksvärlden.*S*

Permanentat hår..Oh,så snyggt.

Gråtande barn på bild..Varför ville man se barn vara ledsna?

Beppe..Favoriten var hon som alltid var "fääärdig"

Billy Idol...*Mums*

Calimero..Så söt.

Såg en 5-sekunders-sekvens av denna och minns fortfarande skräcken..jag var väl några år gammal då..

Abba vann med Waterloo..Ingen kan slå dom..

Men min största hjälte var ändå.....

John Blund..
Svar på tråden Saker vi minns!