• Believe In Faith

Saker vi minns!

Här kan vi prata och minnas roliga saker/prylar mm från ljuva
    60,70 och 80-talet!!!

Jag börjar:

O´boys MEGA stora plåtburk

Fösökte hitta googla fram en bild,
    men lyckades tyvärr inte...

Vad minns du....???
    Räcka ut tungan

ღ Amor Vincit Omnia ღ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-20 09:22:44:
    Lägg gärna in en bild om hittar en!
  • Svar på tråden Saker vi minns!
  • ACK

Dansa och sjung me. Sjung me oss låt munnen le.....sprak och fest och färg...i vårt Fraggelberg Skrattande

• ucka

"youtube" är ju helt suveränt... sökte på "21 jump street" hur mycket sött som helst

• Rainbow

"Fem myror är flera än fyra elefanter" De lärde mej att läsa & skriva, jag skulle fylla 4 år. Måste har varit när det gick som julkalender -76

• Cavatine

Nån mer som sjöng "Galen i glass" på skolavslutningarna?

När solen skiner, vill jag ha glassar,
    när stormen viner, vill jag ha glassar!
    I alla väder ju glassar passar! Åååå jag måste ha glass!
    Galen, jag är galen i glass! Galen, jag är galen i glass!
    Glass, glass, glass i stora lass, lass, lass,
    ja, jag är galen i glass!

Någon som tjuvhåller på hela texten?

(och känslan att vänta på nåt stort när fröken letade efter rätt ställe på de där rull-ljudbanden!)

• Cavatine

"POGO PEDAGOG presenterar"

Pogo-loggan var väl två P som stod med ryggarna mot varandra?

• Cateye
    Cavatine skrev 2007-07-06 15:30:26 följande:
    "POGO PEDAGOG presenterar"Pogo-loggan var väl två P som stod med ryggarna mot varandra?
    Vad är det?Känner jag inte igen.Berätta mera-nu belv jag nyfiken!
  • Snarkofagen

Dunderklumpen... "Ja e Jätten Jorm å jag tycker om att baaaaadaaaa...". Den sjunger vi fortfarande

• Ripley76

Jaaa Pogo Pedagog! Gud att vilket minne du har , visst minns jag det. Filmer om djur, natur och sånt.

Jag minns också barnen som dansade i pyamas... hm vad hette det... Det var inte Mora träsk...? Dom gillade jag, (med ungan i underläpper) -Vi kommer til ett träd, vi kan inte gå under den, vi måste gå runt den... minns ni?

Grym musik ni länkar också, Anki Bagger, mm.
    Man lyssnade ju mycket på sommar toppen. Kommer ni ihåg Millans Mirakel med Rytmen av en regnig natt. Den var en sommardänga ett år minns jag. Hittade inte den på youtube.
    Kiss är ju riktigt bra. Får mig att tänka på tidningen OKEY, som hade hårdrocks repotage som jag tyckte var rikigt läskiga, med grupper som WASP, som sades mala levande råttor på scenen under koncerter...huu.

TS, Va roligt nostalgi galleriet på din sida blivit!!!

• Cavatine

Cateye

Pogo pedagog:
    sv.wikipedia.org/wiki/Pogo_Pedagog

Det var jättelänge sen jag såg nån film med PP (av förklarliga skäl kanske...) Jag minns att ofta så synkade innte ljudbanden med själva filmrullarna och då blev det extra roligt! ...det var ju alltid spännande med film på lektionerna! Lite som bio på den tiden då movieboxarna fortfarande regerade!

Svar på tråden Saker vi minns!