• Believe In Faith

Saker vi minns!

Här kan vi prata och minnas roliga saker/prylar mm från ljuva
    60,70 och 80-talet!!!

Jag börjar:

O´boys MEGA stora plåtburk

Fösökte hitta googla fram en bild,
    men lyckades tyvärr inte...

Vad minns du....???
    Räcka ut tungan

ღ Amor Vincit Omnia ღ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-20 09:22:44:
    Lägg gärna in en bild om hittar en!
  • Svar på tråden Saker vi minns!
  • RiaRa

Ghostbusters ja. Who you gonna call...
    Jag syrran och en kompis beställde varsin grå collegetröja med ghostbustersmotiv på. Snigelpost och vi Väntade "döölänge" på att den skulle komma.
    När avin äääntligen kom tog vi oss till posten, direkt. Ute var det så himla kallt och blåsigt att man helst inte ville ut. jag kommer ihåg att vi frös om låren så det stack i dem. Hem för att riva upp paketet och prova de hett efterlängtade, dyra tröjorna...
    Kunde vi ha tröjorna då? Nej, de var för små och mamma fick 2 att ha. Cool morsa, deppiga syrror...
    Antiklimax

• Ripley76

ACK- Jaa, Upp till 13 var det jag tänkte på naturligtvis! Man kunde önska låtar va...?

Mumfy 1 - Visst, luktisar hade man och en jul fick jag en krustång åh va häftig man va!!

Cateye - Jag gillade faktiskt också Vilse i pannkakan och Lillstrumpa...

En annan leksak jag just kom på var den vattenfyllda korven med "hål" i mitten som man kunde glida mellan händerna.

• Cateye

Denna vattenfyllda korv har jag inget minne av.Ungefär när var den "poppis"?

Hörde Bananarama här om dan och det var en riktig nostalgitripp: "Cruel Summer". Men visst fanns det nån grupp som hette Toto Cuelo?(reserverar mig för stavningen). På tal om sommar minns jag Laid Back m "Sunshine Reagge",Kim Wilde och så 80-tal det bara kan bli; Lili&Susie m "Oh Mama".
    Någon som minns Scotch m "Discoband"?Låten börjar med ett gäng hostningar,hur man nu kan komma på idén att ha det i en låt? men det fanns ju värre.En version av "House of the rising sun" som inte var för barnöron.Hade en kompis som jobbade som DJ så allt "nytt" hörde man ganska snart.Jätteskoj!Idag är jag skapligt bortkollrad *haha*

• Rainbow

Cateye: klart man minns Scotch ! Men minns någon Caramba och speciellt låten "Habahaba zoot zoot" ?! hade ett helt band med gruppen men det är tyvärr borta sedan länge..."crazy" musik (?)

• RiaRa

Haba Haba Zut Zut! Kommer ihåg, gillar den låten. Brukar "gala" den för barnen idag. Dom undrar om mamma fått en knäpp.

Scotch ja.

Alphaville - Forever young

Laura Branigan - Self control

Jefferson starship - We built this city

• ACK

Noice.....tyckte att Hasse C var såååååå snygg Skrattande

*sjunger och minns*
    En kväll i tunnelbanan 
    Alla dar som den vanliga vardan 
    En kväll i tunnelbanan, på stan 

Filmen G, Stockholmsnatt, Ingen kan älska som vi, PS sista sommaren......

• RiaRa

Alltså, vilken morgon. Jag har promenerat ner "memory lane" och lyssnat igenom mitt musikaliska 80-tal. Här är en till, det tog lite tid att komma ihåg vad den hette:
    Baltimora med Tarzan boy,

• Ripley76

Åhh! Grym musik Jag och ettåriga sonen rockar loss

• Den där Mary

Nån som samlade på Garbage pail kids??? Man hade ju massa samlarböcker där man klistrade in dessa paket som man hade tjatat till sig. Dom innehöll väl ett sliskigt tuggummi om jag inte minns fel. Hade bl.a Barbie och My little pony...
    hem.passagen.se/ano1/kid3.htm

• Ripley76

fler 80 tals hits...

en favorit!! Ultravox. Fruktansvärt hemsk video, får tårar i ögonen fortfarande...

Tracy Ullman

Yazzo

Svar på tråden Saker vi minns!