• Believe In Faith

Saker vi minns!

Här kan vi prata och minnas roliga saker/prylar mm från ljuva
    60,70 och 80-talet!!!

Jag börjar:

O´boys MEGA stora plåtburk

Fösökte hitta googla fram en bild,
    men lyckades tyvärr inte...

Vad minns du....???
    Räcka ut tungan

ღ Amor Vincit Omnia ღ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-20 09:22:44:
    Lägg gärna in en bild om hittar en!
  • Svar på tråden Saker vi minns!
  • ÄngelBängel

Kay T skrev 2007-06-27 07:04:25 följande:

Kommer ni ihåg bindorna?! Jag minns mitt första paket bindor som var det där paketet som såg ut som jeans, tror det var Libresse. De ansågs vara osynliga, därav tajta jeans på förpackningen, men i själva verket var de ju gigantiska iallafall om man tittar på tjockleken. Vilket skämt om man jämför med dagens supertunna bindor!
    Jaaaa, de var ju som att sitta på en hotdog De var ju 3 cm tjocka på mitten Mamma har kvar ett gammalt paket på en gästtoa som aldrig används, jag garvar lika gott varje gång jag ser dem
  • Rainbow

...och allt snack om "tampong-sjukan".....

• ÄngelBängel

Aj jusst kall to säj aj lööööv jo den evighetslånga tryckaren med Stewie Wonder som gick het på mellanstadiediskon

Vi måste ju varit otroligt rädda för att tappa kläderna: Brett skärp, hängslen och ärmhållare behövdes för en komplett image

Håret som var så sparyat att hockeyfrillan inte rörde sig när man svepte fram på sin bockstyres Cresent, naturligtvis med tonad ram. På ryggen hade man salomonryggsäcken, alltid bara med ena axelbandet över axeln Tur att sminket på HM var billigt för jag gjorde av med en blå eller lila kajal, en ultrablå mascara och en burk ögonskugga i veckan

Missade man upp till tretton eller bagen var man hopplöst ute den veckan

• Cateye

AE 77:Den där låten minns jag mycket väl.Vad kul att se den igen!Tack!

En kanonlåt som enligt mig håller än idag!

Visst var musiken bättre på 80-talet????O så undrar man varför föräldrarna lyssnade på "gammal" musik när man var yngre*haha* Nu förstår man varför...

• Cateye

Mumfy1:En sån grammofon som du beskriver fanns på mitt dagis.O vi barn fick spela skivorna där.Den som fanns där var grå och svart men högtalare i locket och med "snäppar" på sidorna för att hålla ihop den.

Hade en skiva som jag spelade mycket,låten hette "Mama Lou" och samma grupp hade en annan som hette "Dem bones".Där satt jag o poppade som 5-6-åring.
    Någon som känner igen låtarna-har ingen aning om vad gruppen heter mera än att det var ett gäng mörkhyade som sjöng.Gissar på 60-70-tal.

• ÄngelBängel

Åhhh, Trance dance, de hade jag helt glömt

Woodpecker from space (inte orginalvideo men det kanske inte finns?)

• LindizJ

nämnde bröderna dahl tidigare..snacka om skruvat..*skrattar* visst var det ett norskt program?
    Minis 75 skrev 2007-07-05 14:36:57 följande:

Herreys , Chock, TOFFELHJÄLTARNA och SOLSTOLLARNA! Någon som minns Bröderna Dahl??? Spännande till tusen var det. Och kanb tillägga att jag också var rädd för olyckan. För er som har Barnkanalen så sänder dom Trazan och Barnane på Söndagar! Dottern gömde sig under täcket när Olyckan kom fram....
  • Mumfy  1

Kolla in här Kiss

">

Acceptera det du inte kan förändra & ha mod att förändra det du kan !
  • Cavatine

Trasdockorna!

"...., säger trasdockan
    du är lika bra ändå"

Vad säger trasdockan? Nån som hör?

• Mumfy  1

Här kommer mer

">

">

=

Härliga låtar med Sweet

Skulle kunna sitta här hur länge som helst

Acceptera det du inte kan förändra & ha mod att förändra det du kan !
Svar på tråden Saker vi minns!