Inlägg från: HeddaBigBum |Visa alla inlägg
  • HeddaBigBum

Go Fika!

Mia:
    Hmm... jag får väl dra fram vinterkläderna å kolla. Han fick ju ett jätefint set mot slutet av förra vintern... Det var i storlek 86 och jag är väl kanske för optimistisk om jag tror att det kommer passa i år också? Sen fick han ett minst lika fint set av grannen, som han hade fått av sin farmor/farfar med som var för smått. Men jag tror det var storlek 104 eller nåt, och det kommer definitivt vara för stort. Suck... får kanske också ut och leta. 98 kanske? Även om 92 passar nu i överdel så kanske det blir för smått. Det ska ju räcka till feb-mars-apr. Alexis får nog knalla runt i pojkoveraller... om jag inte blir för svag. *hehe*
    Men som sagt, något fel på vattnet här uppe!

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • HeddaBigBum

... om man ändå hade ett jobb att vara irriterad över...

ok, nu har vi provat vinterkläder och
    1) 86-kläderna (skidbyxa, täckjacka) passar fortfarande! Alltså, perfect fit, men inte för smått.
    2) 104-kläderna (skidbyxa, täckjack) passar också! Hängslena är då dragna över axlarna och ärmarna på jackan lite långa, men det går.

Men... men... ungen kommer säkert växa så 86-kläderna bli för små och vara skit-piss på ärmar som är för långa, så vi kommer säkert få köpa 98 i alla fall!

• HeddaBigBum

Jag har nu hotat Marianne att vi ska ha Halloween-festen hemma hos dem... annars får vi väl aldrig träffa Hugo. Men inte ens det bet.
    Ska vi bara dyka upp dag? Hela gänget? Vi kan ju köra vanligt knytis. Den enda skillnaden är att värden inte vet om när, eller hur många som kommer.
    Good idea? Bad idea? Räcka ut tungan

• HeddaBigBum

Vad skönt Maria!! Då kan du ju genast ställa antingen Naomi i kö till Färglådan, eller Troy i kö till ?Syskonstugan?.

• HeddaBigBum

Jaadu... Det blir ju som sagt inte så många timmar kvar på dygnet. På så vis har vi det ganska bra med våra nattugglor. Dino får massor med timmar med barnen varje kväll för de blir då fan aldrig trötta!
    Men ert "bästa schema" är nog inget ovanligt...

• HeddaBigBum

Och en supersöt Troy såg man i tidningen idag! Jag kände inte igen honom (hmm... det var ju bara ett halvår sen vi sågs) så jag trodde det fanns en Troy till i VH! Men vad är sannolikheten att han också har en storasyster som heter Naomi?

Igår var vi och handlade lite i Handen. Dino fick ett presentkort till Dress Mann av mina föräldrar när han fyllde år, som han spenderade igår.
    Luke är ju som alla andra 2½-åringar och kan allt själv. Han åker t.ex. rulltrappa själv (alltså, inte hålla i handen) och det brukade han fixa. Igår åkte jag med Alexis först, sen Luke bakom oss, och sen Dino längst bak. När jag kliver av tittar jag bakåt Dino håller Luke i tröjan, så han typ flyger en halvmeter över golvet (som en kattmamma bär sin unge ungefär, fast Dino använde inte tänder ). Luke hade lätt kunnat fastna med fingrarna vid sista trappsteget!!

• HeddaBigBum

Jag har också hittat en Halloween costume till Luke, men de skickar inte heller till andra länder än USA & Kanada. Graaaandma...
    Jag skulle vilja att Alexis var katt, svart katt med tights och liten kjol eller nåt. Inte en stor plufsig katt-dräkt. Hon har ju lite sneda katt-ögon, så jag tror hon skulle bli en super-dee-duper-söt katt . Men jag hittar bara leopardmönstrade katter... Hmmm...
    Jag tror den 27:e var uppe som förslag?

• HeddaBigBum
    Stackars Agaton!!! Kan det ha något med fästingen att göra, som Mia var inne på? LÄSKIGT!
    Och vi har bil, med 2 bilstolar liksom... Herre Gud! Ring så kör en av oss in er!!!
Svar på tråden Go Fika!