• kev2004

skor på bebisar 0-4 månader?

Vad tycker ni om att ha små söta adidasskor på lilla bebisen som inte har någon som helst användning för dom?

Jag har själv köpt ett par idag till tjejen på 2 månader....

Om jag skulle tappa några kilon, låt dom ligga, jag behöver dom inte...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden skor på bebisar 0-4 månader?
  • glasbubblan

Nä. Det måste vara vamt och instängt och obekvämt för en så pass liten att ha ha skor på sig. Så fort de kan stå känns det mer motiverat.

• Rulltrappa

det ser ju gulligt ut, men det kändes onödigt bökigt att meka in en fot med hopknipna tår i en sko som inte behövdes. det var aldrig nödvändigt med overall eller tofflor/skor i vintras, åkpåsen var så tjock att det räckte med ytterkläder på överkroppen.

• Soffis79

Nej, min son som är 5,5 månad har inga skor alls. Det behöver han inte förrän han börjar stå och gå. Klart det är gulligt men fruktansvärt onödigt och rätt så larvigt!

Den vackraste stunden i livet var den när du kom Edwin
  • Miss Lau
    mästerkattenistövlar skrev 2007-06-28 12:09:39 följande:
    Men ni som är så anti skor, vad SKA man ha på de små fötterna då? Nu menar jag skor som i små toffelskor för bebisar, några grövre skodon går väl inte att få tag i ens.
    Mina barn har aldrig haft skor. På vintern varma tossor till overallen. Vår/höst och vid behov på sommaren bara strumpor.
  • Linny
    mästerkattenistövlar skrev 2007-06-28 12:09:39 följande:
    Men ni som är så anti skor, vad SKA man ha på de små fötterna då? Nu menar jag skor som i små toffelskor för bebisar, några grövre skodon går väl inte att få tag i ens.
    jag hade strumpor och ev. tossor på vintern. Var det riktigt kallt när jag var ute och gick så hade han termostrumpor eller en extra filt i åkpåsen, nere vid fötterna. Skor är inte bra för små bebisar. Som sagt; min man har detta som arbete och vet precis hur det påverkar de små fötterna.
  • Jossisen

Nej, det är onödigt och dessutom inte särsiklt bekvämt att ligga i vagnen med hårda skor. De måste ju kunna röra på fötterna och nypa sig i tårna.

• Jenny26
    Linny skrev 2007-06-28 12:53:56 följande:
    jag hade strumpor och ev. tossor på vintern. Var det riktigt kallt när jag var ute och gick så hade han termostrumpor eller en extra filt i åkpåsen, nere vid fötterna. Skor är inte bra för små bebisar. Som sagt; min man har detta som arbete och vet precis hur det påverkar de små fötterna.
    Får jag fråga hur det påverkar dom små fötterna, jag funderar nämligen att köpa små söta skor till min dotter snart. Det kommer iaf att finnas mycket plats i dom så att dom inte klämmer.
  • Linny

Nu är det ju inte jag som är experten och kan tala om exakt HUR det påverkar. Men om man har något som trycker (även ett litet tryck) över en längre tid så kan det forma om foten. Det behöver inte vara att de klämmer över tårna, utan kan klämma lite på sidan. Inte så hårt att det gör ont, men ändå ett tryck. Det är självklart att du kan ha på ditt barn ett par söta skor på tex. sitt dop EN dag. Men om du gör till vana att ha på barnet små skor i tex. vagnen osv ofta så är det riskabelt.

Om man vill ha något på skon som man har på ofta så ska det vara i princip lika mjukt som strumpor/mockasiner. Det ska följa foten, inte hålla emot/hålla in. Tunna mjuka Bobux går bra, men se till att ha rymliga skor. Det får inte sitta åt.

• Cissela

Röstade ja men vill tillägga att jag då menar typ de skorna som finns på tex Lindex(eller adidas osv). Alltså mjuka som egentligen mer är som strumpor/tossor.

Förra vintern så sparkade vår lilltjej av sej tossorna hela tiden och blev kall om fötterna men så hittade jag ett par låtsasskor med knytning på Lindex och de stannade kvar på foten! Superbra!

Svar på tråden skor på bebisar 0-4 månader?