skor på bebisar 0-4 månader?
Vad tycker ni om att ha små söta adidasskor på lilla bebisen som inte har någon som helst användning för dom?
Jag har själv köpt ett par idag till tjejen på 2 månader....
Vad tycker ni om att ha små söta adidasskor på lilla bebisen som inte har någon som helst användning för dom?
Jag har själv köpt ett par idag till tjejen på 2 månader....
Tckte inte det behövdes, han fick ett par av en kompis, men de satt inte kvar speciellt länge, så de hänger över sängen sitället som ett fint minne av hans första skor.
Det är inte bra med skor för fötternas utveckling. Barn ska gå skolösa så länge som möjligt och sen ha skor som är vida mjuka och flexibla.
Man får väl göra som man vill, men jag tyckte det var bortkastade pengar att köpa skor som barnet bara kunde ha någon månad. Speciellt på sommaren då de ändå är varmt...
NEJ!!! Om de inte är lika mjuka som strumpor så skulle jag aldrig ha det.
Min man, som är ortopedingenjör, har lärt mig att det är skadligt. Man använder skor, på små bebisar, för att _forma om_ fötter som tex. är deformerade. Visst, om man använder dem någon gång är det väl ok. Men annars kan ett litet tryck under längre tid forma om fötterna. Barn ska inte ha skor innan de börjar gå. Det behövs inte och det är inte bra..
Onödigt men andra gör som de vill. Mina har börjat med skor när de börjat gå
Dessutom är det riskabelt. Tårna kan vikas fel. Gör det jätteont så skriker naturligtvis barnet. Men små bebisar kan ligga lite hur som helst med tex. handen (kommer ihåg att min son låg i vagnen en gång i en konstig ställning så ett finger var helt bakåtböjt). Det är ju inte speciellt bra, och inget man kanske märker som förälder..
Om ni ska ha skor, ha då supermjuka och minst en storlek för står så att barnet kan röra på tårna. Det är viktigt att de kan vifta på dem och röra dem..
Näpp, vill inte ha skor på bebbar som inte behöver det!
Min dotter hade gipsade fötter under sitt första år, och efter det stängde vi in de små fossingarna i specialskor. Vad jag längtade efter att hon skulle få vara barfota, och vad lycklig jag var när jag en gång i veckan hennes första år, fick se henne små fötter och ben!
Onödigt och ser löjligt ut tycker jag. Men det är inget jag bryr mig speciellt mycket om och alla gör som de vill.
Men ni som är så anti skor, vad SKA man ha på de små fötterna då? Nu menar jag skor som i små toffelskor för bebisar, några grövre skodon går väl inte att få tag i ens.
Jag har inte köpt det till dottern och kommer nog inte göra heller, om vi ska iväg någonstans och hon ska vara finklädd så kanske hon får ett par finskor men annars så väntar jag nog med skor tills hon behöver.