• kev2004

skor på bebisar 0-4 månader?

Vad tycker ni om att ha små söta adidasskor på lilla bebisen som inte har någon som helst användning för dom?

Jag har själv köpt ett par idag till tjejen på 2 månader....

Om jag skulle tappa några kilon, låt dom ligga, jag behöver dom inte...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden skor på bebisar 0-4 månader?
  • Linny

Bobux som sitter löst och som barnet kan röra tårna i är ok. Sitter de åt så att de inte kan vifta med fötterna så kan de också forma om. Så pass lösa att de kan vifta på tårna alltså, om man nu måste ha skor. Själv tycker jag barnen ska få röra så mycket som möjligt på fötterna och vara barfota. Och best greppförmåga har de helt klart barfota

• Jessica24
    Linny skrev 2007-06-28 22:02:48 följande:
    Vet inte om ni läst tillbaka i tråden, men tänk på att skor på små bebisar (även om ni nu tycker det är gulligt och håller strumpor på plats) kan deformera fötterna..
    Nej, inte deformerars fötterna av löst sittande små "skor".
  • Linny

Nej, inte om de sitter löst och inte sitter åt det minsta någonstanns. Men om de klämmer minsta lilla och man har dem ofta så... Tänk på att små barns fötter är otroligt mjuka, mest brosk, och omformas lätt. Min man är ortopedingenjör och jobbar med detta. De använder just skor för att _forma om_ fötter som från början är deformerade. Han blir helt galen när han ser att det säljs skor till just bebisar..

• Filifjonkan1

min dotter är 10 mån och har aldrig haft skor än..så jäkla onödigt när dom ändå inte kan gå.

• Kaiserdom

vi har haft enbart mjuka skor till tjejen, bra om det vart lite blåsigare, kyliagre eller regningt ute! skorna har vart så pass stora att hon har kunnat vifta på tårna!

~Rebecca~
  • juttan

Gulligt men ej praktiskt! Barn är levande inte små dockor som ska visas upp! Stackars fötter!
    Tacka vet jag raggsockor!

• Theia

Jag är galen i skor :)
    så zelda har alltid haft skor också! (:

• Rigmor Mortis

Äh, hon kan ju inte gå, vad ska hon med skor till? Men om andra sätter på sina små skor - visst, gör det

• Celine73

Skor är hur söta som helst och min dotter har ett par - totalt onödigt ;) Det gör väl inget om bebisen har skor någon gång då och då?

Svar på tråden skor på bebisar 0-4 månader?