• kev2004

skor på bebisar 0-4 månader?

Vad tycker ni om att ha små söta adidasskor på lilla bebisen som inte har någon som helst användning för dom?

Jag har själv köpt ett par idag till tjejen på 2 månader....

Om jag skulle tappa några kilon, låt dom ligga, jag behöver dom inte...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden skor på bebisar 0-4 månader?
  • SophiaM

Skorna i sig tycker jag ärsöta, men själva användndet av skor på spädbarn spyr jag på. Faktiskt. Okej mjuka skinnskor, typ Bobux, men inga "riktiga" skor.
    Detta beror nog mest på att dottern är klumpis och hade sina fötter gipsade under några månader samt sen fick ha skenor.
    Låt bebisarna njuta av sina små söta fötter ifred...

• happymom

Älskar själv skor såmin son har haft skor sedan han var liten och alltid lite för stora man vill ju inte att de ska göra ont. Är nu inne på tredje paret och han är 8 månader.

• tifo80

Tycker det är fint,men man gör som man tycker själv!

• rainbowbrite

Skor e helt okej tycker jag, men jag kan inte fatta varför det säljs HALKSOCKOR till barn som e 4 mdr..Hahaha..springer de omkull annars..hihi..

• Linny

....är "fint" viktigare än att barnet riskerar få deformerade fötter? (OBS, nu menar jag inte ni som använder typ Bobux som är supermjuka, i stor storlek så de kan vifta på tårna)..

Men, jag har upprepat mig ett par gånger. Respekterar att andra gör som de vill. Är bara lite oroad att så många går på att det är "sött" och inte känner till riskerna..

Tack för mig

• Filifjonkan1
    juttan skrev 2007-06-29 09:13:20 följande:
    Gulligt men ej praktiskt! Barn är levande inte små dockor som ska visas upp! Stackars fötter! Tacka vet jag raggsockor!
    Håller med dej..funkar skit bra med bara raggisar när det är kallt ute.
  • tifo80

Jag använder mjuka skor o sandaler,trodde inte det fanns annat,sen har man dom väl korta stunder inte en heldag!

• Cinnalinna

Nej, jag började inte ha skor på min son förrän han var runt 9-10 månader. Såg inget skäl till det. Han hade mockasiner.

Tycker små fina mjuka bebisfötter inte ska behöva tvingas ner i skor.

• game set match

Så länge skorna har mjuk sula är det ok och då är det ingen skillnad mot att använda mockasiner.
    Sen tycker jag att mjuka skor är bättre än raggsockor för att de har bättre vindskydd. Som iofs är totalt onödigt kanske så här års så länge det är varmt ute.

• abovo

Linny: Så skönt att du värnar om barnens fötter Håller med dig!

• Stargirl

Inte adidas skor men små  MJUKA Timberland kängor till dottern.

Supersöta men inte direkt ett måste

♥ L-01 ♥ S-03 ♥ M-07 ♥
Svar på tråden skor på bebisar 0-4 månader?