• tvåsmå

Australienföräldrar!

Hejsan alla Australienföräldrar!

Tänkte att vi som bor i Australien, är på väg att flytta dit, eller på väg tillbaka till Sverige, kunde samlas här och ge varandra tips och råd. T ex om områden att bo i, förskolor, skolor, shopping, lagar o regler, sjukvård, osv, osv, osv....... finns ju så mkt att tipsa och prata om!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-17 03:43:01:
    Några sidor som kanske kan vara intressanta:

www.babycenter.com.au
    www.motherandbaby.com.au
    www.bellybelly.com.au
    www.parents.com.au

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-22 01:48:12:
    www.lilaussieprems.com.au
    www.kidsconnect.com.au
    www.choicefoodforkids.com.au

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-16 02:48:35:
    Här är ngr sidor med kläder och saker för barn som jag hittat:

www.babiesgalore.com.au
    www.babybrands.com.au
    www.babybunting.com.au
    www.babysgotstyle.com.au
    www.babyzonedirect.com.au
    www.bebeonline.com.au
    www.bucketsandspades.com.au
    www.chicmotherandbaby.com.au
    www.cookiesandcream.com.au
    www.ecochild.com.au
    www.ekidnakids.com.au
    www.kidscentral.com.au
    www.minifashionista.com.au
    www.mrtoys.com.au
    www.mybabywarehouse.com.au
    www.natureschild.com.au
    www.onlinetoys.com.au
    www.peanutgallery.com.au
    www.peedeetoys.com.au
    www.pumpkinpatch.com.au
    www.purpleturtletoys.com.au
    www.sydneysbabykingdom.com.au
    www.thehipinfant.com.au
    www.tenlittleindians.com.au
    www.thekidsstore.com.au
    www.toottoottoys.com.au
    www.toykingdomdirect.com.au
    www.toysandmore.com.au
    www.urbanbaby.com.au
    www.young-minds.com.au

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-16 02:50:05:
    www.purebaby.com.au

• Svar på tråden Australienföräldrar!
  • Singha

Ojdå, glömde visst att kommentera en sak till.... Ser att du, 1722, har lagt upp massor av bra länkar som vi dessutom har efterfrågat! Man tackar så ödmjukast! Nu har jag lite o göra ser jag Kände bara igen Babygalore som jag besökt innan....

• Nillax

Singha, kan det vara Pumpkin Patch? De har en affar i DFO som nog ar outleten du menar. www.pumpkinpatch.com.au
    Gillar ocksa Zara & Mango skarpt. HM handlade jag sallan pa i Sverige men ofta i London och hade behovt en har...valdigt daligt med mammaklader har tycker jag. Har inte behovt kopa nagra an men snart kommer jag inte i mina jeans langre
    Visst har det varit underbart vader- sambon badade i poolen for forsta gangen igar men det ar for kallt for mig, badkruka som jag ar!

• Singha
    Nillax - Det är säkert det stället. Låter långt o skumt för en oinvigd Det skulle finnas här i närheten om det var i Five Docks eller Drummoyne kommer jag inte ihåg. Får hålla utkik!

Lite för svalt i skuggan o när vindarna kommer för att jag ska våga mig i o bada, om ens i en pool Ser att barnen vågat sig i både här i poolen o i havet!

Ja HM's gravidkläder funkade riktigt bra o till kanonpris Älskade deras linnebyxor med mjuk linning - det var en kanonvarm sommar när jag var höggravid... Generad
  • Maggan24

Singha: Kul att höra hur ni har det! För oss bär det av om två månader. Det är i Manly vi ska bo! Ja, det är fint, paradiset på jorden för oss! Lite jobbigt att ni inte får möblerna än på ett tag men det blir ju verkligen roligt då alla era saker kommer! Vilket område skrev du att ni bor i nu?

Malo: Vilken fin hemsida!

• Singha
    Maggan24 - Å härligt o få bo i Manly Vi hade lite funderingar på att bo där eller i närheten, men jag har inget körkort (ännu iaf, får se om jag vågar ta det här nere ens!), så kommunikationer med buss o båt är viktiga faktorer för mig...

Vi bor i Chiswick som ligger nära Abbotsford längs med Paramatta river. Lite resortstuk känns det som o vi trivs kanonbra! Dyrt som tusan, men maken får Living away from home allowance av staten, så det halverar nästan hyran Då har vi unnat oss att bo riktigt bra mot vad vi kanske skulle ha gjort utan det. Finns några bilder i mitt galleri härifrån. Bussen in till stan går utanför o tar ca 30 min o färjan till Darling Harbour tar ca 20 min.

Har ni bokat flyget nu o så?
  • Maggan24

Det låter härligt! Jo, allt är bokat nu!

• tvåsmå

Hej alla Aussiebor!

Här är en som inte ska se matcherna i morgon (förstår inte så mkt av de sporterna...). Så jag ska in till Brisbane och shoppa på rean! Hoppas det är så tomt som de säger att det ska vara.

Fast mannen ska med så det blir väl inte så mkt som jag skulle vilja...

Ska ni kolla finalerna på tv eller t o m live? Laddar ni upp som riktiga Aussies?

• Singha
    1722 - Vi ska till vänner o äta BBQ sen ska killarna kolla på finalen o jag vet inte om jag ska åka hemåt då eller stanna kvar med frugan i huset. Det är sovtid för sonen, så det är lite fel tid att vara kvar tyvärr... Är inte ett dugg intresserad själv...

Rea, vadå rea??? Har jag missat nåt???
  • tvåsmå

Ja det är ju mid-seasonrea nu tror jag det heter, men tyvärr blev det inget till mig. Mannen gick brevid och suckade så fort jag kollade på ngt så jag ledsnade. Blev en CD till mig, DVD-filmer till sonen och lite annat smått till barnen (har lagt in bilder i min bildmapp).

Rätt mkt folk på stan var det också ändå, mindre än en vanlig lördag men ändå inte såå stor skillnad. Fast Brissie är ju inte med i ngn av finalerna så det jkan väl förklara en del.

Kul med BBQ!

Svar på tråden Australienföräldrar!