Inlägg från: lill linda 82 |Visa alla inlägg
  • lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

a lie: fin vaggan blev! magen vågar jag inte gissa på.. *s* men växer på bra...tyckte oxå det såg ut som den sjunkit lite.

Ska till bm idag kl13.30 o mäta magen igen.. Spännande o se om den växt mer + att se om bäbis fixerat sig ordentligt nu.

• lill linda 82

Nu är man hemma igen efter bm-besöket.
    Alla värden såg jättebra ut!
    Sf-mått: 31cm, livmodern var jämn nu ist för högre på höger sidan.
    Hb, g/l: 135, verkligen bra tyckte bm. Skulle fortsätta ta niferexen varannan dag för det funkar bättre för mig..
    Blodtryck: 125/80, samma som sist.
    O bäbis ligger fortfarande med huvudet neråt o rörlig.
    Hjärtljud: 135.

Fick med en liten bok hem oxå "Barnets hälsobok" som ska fyllas i varje gång barnet ska till läkaren... Så nu är bäbis välkommen..!

• lill linda 82

Lena A - Skönt för er att allt är ok!

Bonanza - Vilken liten buse ni har..

Pratade förresten med bm igår om att jag var lite orolig över att bäbis skulle komma på det datumet som vi hade från början (1maj), men hon sa att OM den nu skulle komma då så gör det ju inget, bäbis är ju som sagt färdig i magen nu, ska ju bara öka lite i vikt. Men mest troligt kommer h*n v37-42, som de flesta barn gör. Så jag kunde andas ut lite ialf.
    Men idag blir det till att plocka ihop bb-väskan ifall att, man vet ju som sagt aldrig när bäbis vill ut.

• lill linda 82

triump: hm ja du, patientbricka+leg, min journal, journalen till bäbis, 1-2 ombyten kläder till mig o sambon, hygiensaker (tandborste, duschgrejjer,mina linsgrejjer) snuttefilt, 1 pyamas och ett ombyte till bäbis att ha på foto.(man får låna kläder på bb här), en hjälmmössa, pengar. Sen ska jag bränna 2 skivor att ta med. Längre än så har jag inte kommit..

nova76: fast brukar siffrorna ang vikt stämma så bra? dom brukar ju diffa vad jag vet?

• lill linda 82

Här i östersund får man bara göra 1 UL i v18-19... heltrist, jag hade oxå velat göra ett till!

• lill linda 82

Limpis: Vi ska ta med digitalkameran och ska både filma o ta kort. Vi har sagt såhär...Många bilder före och efter förlossningen, men inte under själva födseln. Men däremot då barnet kommit upp på magen och navelsträngen ska klippas ska det tas kort. Inga närbilder på underlivet eller så...huaaa, sånna vill jag absolut inte ha!

• lill linda 82

Liten: min har inte försvunnit, men däremot blivit lägre. Beror nog lite på hur bäbis ligger, om den ligger mer utåt eller mot ryggraden.

Min mini håller på med nåt jätteskumt, gjorde det hela dagen igår oxå...Trycker sig utåt så det ömmar rejält i skinnet på mig, är så öm i revbenen o runt naveln nu att jag knappt kan ta där. Går knappt att gäspa, eller andas djupa andetag för att skinnet inte går att töja mer känns det som...

• lill linda 82

ickelpicka: Visst är det konstigt att dom hittar fel fastän man inte själv känner att nåt är konstigt?? Min bm var lite orolig över att jag är så skakis om händerna, fingrarna skakar o så då jag håller ut handen. Skulle ha uppsikt över det där , så att dom inte domnar o så. Hade tydligen nånting med sköldkörteln att göra. Skulle även få en efterkontroll efter förlossningen på grund av det.

• lill linda 82

Skoj att det är så många som sovit gott inatt.
    Jag tillhör den gruppen som inte gjort det, gud så mini lever om! Läste nånstans igår att det är nu i v34 mini ska sova mkt, men det stämmer då inte på det här vilddjuret jag har i magen. Jag får aldrig nån ro. Trodde nästan att h*n var på G ut med huvudet inatt.
    Halsbrännan är så fruktansvärt hemsk. Huaa!!

ursul: välkommen tillbaka! Gud så söt dotter du har!

meh: välkommen tillbaka efter sthlmsresan! lycka till hos tandis.

• lill linda 82

missisola: ja verkligen...helt sjukt vad dom små kan leva om! Just nu har mini hicka, hehe...inte lätt att vara liten..

limpis: ja visst är det konstigt?? satt o tänkte på det för nån dag sedan. Märks tydligt i forumet oxå att det kommit in många nya, alla frågor som man själv hade kring missfall o mat o så har poppat upp igen.

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D