• Bergelmer

Värsta skräckfilmen ni sett?

Vilken är den absolut värsta skräckfilmen ni sett ,antingen den läskigaste eller den mest blodiga och våldsamma.

Den värsta jag sett är nog August Underground 1 eller 2.

• Svar på tråden Värsta skräckfilmen ni sett?
  • Linn13

hostel tyckte jag  var grym...annars var freddi kreuger filmerna en hit när jag var mindre...nu e de inte lika läskiga men gilar konceptet m drömdödandet..

Lilla Sparven i magen, BF 13 mars 2008
  • FlikkanZombie

Sandy, är du här också? vi såg också den filmen igår, vilket vad det som du inte förstod? jag kan kanske hjälpa.

Ikväll ska vi se Hatchet, har hört att om man gillar gore så ska den vara riktigt bra, nån som har sett den?

• SandyL
    FlikkanZombie skrev 2007-09-21 11:22:39 följande:
    Sandy, är du här också? vi såg också den filmen igår, vilket vad det som du inte förstod? jag kan kanske hjälpa.Ikväll ska vi se Hatchet, har hört att om man gillar gore så ska den vara riktigt bra, nån som har sett den?
    Hihi japp I´m here älskar ju skräck!!!!
    ne men jag fattade typ inte slutet eller vad rummet gjorde med han.........va allt overkligt eller???? liksom fattar inte.......Räcka ut tungan
  • FlikkanZombie
    SandyL skrev 2007-09-21 11:29:36 följande:
    Hihi japp I´m here älskar ju skräck!!!!ne men jag fattade typ inte slutet eller vad rummet gjorde med han.........va allt overkligt eller???? liksom fattar inte.......
    Det är tur att jag har en sambo som kan förklara saker o ting för mig för annars skulle jag också va rätt lost när det gäller en del filmer

--SPOILERVARNING--

Jag tror att man kunde tolka det där lite fritt, rummet va iaf ond och drev dom som sov över där till att antingen ta självmord eller bli så rädda som dom dog ändå. Jag tolkade det hela som att rummet använde sig utav den värsta händelsen som personen ifråga har varit med om och så fick personen uppleva den händelsen om o om igen tills han/hon inte orkade mer och i detta fall så var det där med hans dotter.

Hänger du med?
  • SandyL

Ahh okej....men sen när han lyssnade på det inspelade så va ju flickans röst med där??! trodde ju att allt va i hans huvud men då va det verkligt........

FlikkanZombie skrev 2007-09-21 11:37:54 följande:
    Det är tur att jag har en sambo som kan förklara saker o ting för mig för annars skulle jag också va rätt lost när det gäller en del filmer --SPOILERVARNING--Jag tror att man kunde tolka det där lite fritt, rummet va iaf ond och drev dom som sov över där till att antingen ta självmord eller bli så rädda som dom dog ändå. Jag tolkade det hela som att rummet använde sig utav den värsta händelsen som personen ifråga har varit med om och så fick personen uppleva den händelsen om o om igen tills han/hon inte orkade mer och i detta fall så var det där med hans dotter.Hänger du med?
  • FlikkanZombie
    SandyL skrev 2007-09-21 11:39:07 följande:
    Ahh okej....men sen när han lyssnade på det inspelade så va ju flickans röst med där??! trodde ju att allt va i hans huvud men då va det verkligt........
    Så tror jag, yes plus att jag tror också att den mörkhyade snubben fick med sig en del av rummet i den där asken med killens prylar..så vem vet, snart kommer en tvåa *haha*
  • Inka

Gillar filmer som wolfs creek och wrong turn, ungdomar pa roadtrip som hamnar fel.. Nar jag var liten var det nog huset som gud glomde och poltergeist som var laskigast...och terror pa elm street saklart!
    Den film som jag tycker var mest obehaglig var nog Besatt, hade tom svart att sova ensam nagra natter,gillar filmer som e verklighetsbaserade!
    Har annu inte sett nan film som verkligen skramt skiten ur mig!

• Leopi

Hostel är hemsk rälig...

En annan som är en av de bästa filmer jag sett är SAW, den första går på tv ikväll...

• Inka

tomten81
    den forsta filmen har jag last som skracknovell av stephen king!

• Lisfadet

Gillade skräckfilmer förr som typ Omen och Exorcisten. Dagens skräckisar är för överarbetade. Men otäcka på senare tid har varit: The Ring, The Grudge och Blair Witch Projekt (den sista bara för att jag kan tänka mig vilken panik jag själv skulle få om jag gick vilse i skogen)

Svar på tråden Värsta skräckfilmen ni sett?