Värsta skräckfilmen ni sett?
Vilken är den absolut värsta skräckfilmen ni sett ,antingen den läskigaste eller den mest blodiga och våldsamma.
Den värsta jag sett är nog August Underground 1 eller 2.
Vilken är den absolut värsta skräckfilmen ni sett ,antingen den läskigaste eller den mest blodiga och våldsamma.
Den värsta jag sett är nog August Underground 1 eller 2.
Jag gillar inte skräckfilmer i över huvud taget men råkade sitta i samma rum när min man kollade på den nya versionen av Motorsågsmassakern och det ångrar jag verkligen! Trots att jag inte ville så drogs blicken hela tiden mot tv'n och jag såg en massa hemskheter
Maken (som älskar skräckfilm) har förrestern sagt att han aldrig vill åka till något öststatsland efter att ha sett Hostel filmerna och andra filmer som verkar utspela sig där.
Ahh älskar skräck.. förr älskade jag typ Terror på Elm Street och B skräck i stil med tornet å så... Men e lite kult med B skräck... Å stephen King filmer med...
Kanske lite löjligt men ändå: jag höll på åh DÖ när jag skulle se The Grudge på bio med sambon och en kompis. Jag sov TVÅ timmar den natten och var LIVRÄDD. Visst inte speciellt verklighetstrogen men SJUKT skrämmande.. Har lovat att aldrig titta på tvåan, fast varje gång jag är i videoaffären blir jag sugen - är det inte sjukt hur man gillar att plåga sig själv?!
Här är några gamla klassiker som har inspirerat många skräckregisörer:
Huset vid kyrkogården (The house by the cemetery av Lucio Fulci)
Död och begraven (Dead & Buried)
Cannibal Holocaust av Ruggero Deado
Jag misstänker att de som gjorde Blair Witch har sneglat en hel del på den sistnämnda.
Det är värt att försöka hitta dessa filmer för att minnas eller uppleva vad som visades på den gamla goda tiden i videons barndom ( innan censuren vässade sinna saxar )
darkness med lena olin
hostell med tarantino