• Bergelmer

Värsta skräckfilmen ni sett?

Vilken är den absolut värsta skräckfilmen ni sett ,antingen den läskigaste eller den mest blodiga och våldsamma.

Den värsta jag sett är nog August Underground 1 eller 2.

• Svar på tråden Värsta skräckfilmen ni sett?
  • Valkyriah
    misspoison skrev 2007-10-01 17:25:16 följande:
    darkness med lena olinhostell med tarantino
    Hostel är bta,darkness har jag nog inte sett.Är den svensk?
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • smoothiz
    MrM skrev 2007-10-01 12:35:04 följande:
    Värsta skräckfilmen jag sett var nog på profylaxkursen när de visade Gudrun Schymans förlossning. De visade bilder som ingen människa skall behöva se.Mvh
    HAHAHA det kan jag tänka mej! du e rolig du! Skrattande 
  • smoothiz
    NorasMamma skrev 2007-10-01 12:59:46 följande:
    Kanske lite löjligt men ändå: jag höll på åh DÖ när jag skulle se The Grudge på bio med sambon och en kompis. Jag sov TVÅ timmar den natten och var LIVRÄDD. Visst inte speciellt verklighetstrogen men SJUKT skrämmande.. Har lovat att aldrig titta på tvåan, fast varje gång jag är i videoaffären blir jag sugen - är det inte sjukt hur man gillar att plåga sig själv?!
    det e det härliga ljudet hon gör som verkligen sätter sej på huvudet...*ryser*
  • smoothiz
    smoothiz skrev 2007-10-01 19:20:07 följande:
    det e det härliga ljudet hon gör som verkligen sätter sej på huvudet...*ryser*
    I huvudet menar jag.
  • smoothiz
    Pepparrot skrev 2007-09-18 21:22:12 följande:
    "Det" av Stephen King, tyckte jag var rätt otäck!
    usch ja den e otäck..har clownskräck den dag idag..förövrigt så tycker jag att det e den enda stephen king boken som har blivit bra på film. älskar böckerna men filmarna e oftast  bara B..
  • smoothiz
    Valkyriah skrev 2007-10-01 12:33:21 följande:
    Har sett 3 nyligen som varit bra.Halloween av Rob ZombieDead silence1408Sevärda alla tre.
    1408 den e ny eller?  den e baserad på en utav s.kings korta noveller va?..
  • Gubbas

The ring och The grudge är läskigast. Saw är äckligast och råast, ryser.

• tovisen

the ring/the grudge är rysande läskiga sånt man inte vill tänka på när man är själv hemma på kvällen/natten ..ush

hostel, the saw, are u scared är lite mer råa läskiga blod blä ush.

• Almataria

"Silent Hill" är helt underbart bra film! Har sett spelen när sambon spelat, älskar stämningen och karaktärerna samt monsterna eller vad man ska kalla dom;) Bästa jag nånsin sett!
    Men en skräckfilm som jag aldrig mer vill se är "Hills have eyes"..oftast tycker jag sånadär filmer är lite löjliga men denna satte sej i mitt huvud ett tag efteråt.
    Nåra bra filmer är Pulse, Darkness, Dead birds..kan inte komma på fler..har sett massor med skräckisar;)

• Bergelmer

Kikade på Dead Silence igår, första filmen på länge som lyckats skrämma mig. Beror ju dock på att jag avskyr dockor.
    Dock var det endast i första delen av filmen som det var "läskigt", i den andra delen av filmen var vi tillbaka till gamla klischéer och dylikt så då vare tråkigt igen.

Svar på tråden Värsta skräckfilmen ni sett?