• pyretochbönan0809

Hydrocefalus-tråden!

Alla ni som antingen har eller känner ngn som har hydrocefalus, välkomna hit!!!

Jag har det själv och skulle tycka det var kul att diskutera m andra om deras erfarenheter. Läkare har i regel inte så mkt egentlig erfarenhet och vet absolut inte hur det är att faktiskt leva med det...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-02 19:56:43:
    Översättning: vattenskalle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-02 21:10:02:
    1/1000 drabbas och av dom föds 1/3 med ryggmärgsbråck

• Svar på tråden Hydrocefalus-tråden!
  • Anonym (!!!)

Men oj, är det du som är Little Star?? Jag har ju följt dig i trådarna och häpnats över hur mycket du har fått gå igenom. Nu har du alltså vattenskalle också?? Inte bara fyra olika sorters cancer?? Hur orkar du genom dagarna egentligen?

Styrkekramar i mängder!!
  • Anonym

Ursäkta att jag frågade! Kom bara ihåg att någon hette Little star även hade denna åkomman och gick frågade. Jag ska lämna tråden för jag har inget utbyte utav den. Min systerdotter har fungerande vård och föräldrar som stöttar.

MVH

• pyretochbönan0809
    Anonym (!!!) skrev 2007-08-11 20:49:46 följande:
    Men oj, är det du som är Little Star?? Jag har ju följt dig i trådarna och häpnats över hur mycket du har fått gå igenom. Nu har du alltså vattenskalle också?? Inte bara fyra olika sorters cancer?? Hur orkar du genom dagarna egentligen? Styrkekramar i mängder!!

Det var länge sen jag hette Little star och nej jag har inte haft 4 olika sorters cancer. Vattenskalle är jag född med och vet inte om nåt annat.

Mina dagar fungerar hur bra som helst, tackar som frågar.

minus, minus, minus...när blir det plus???
  • Dreamrose

jag tycker det är lite jobbigt att alla jämt antar att min son är utvecklingsstörd pga shunten. De blir nästan förvånade nu när han utvecklas helt normalt. Vet inte riktigt hur jag ska bemöta det.Blir bara så ledsen på det.

• pyretochbönan0809
    Dreamrose skrev 2007-08-20 22:52:32 följande:
    jag tycker det är lite jobbigt att alla jämt antar att min son är utvecklingsstörd pga shunten. De blir nästan förvånade nu när han utvecklas helt normalt. Vet inte riktigt hur jag ska bemöta det.Blir bara så ledsen på det.

Ja det förstår jag! Det blir en helt annan sak när han själv kan tala för sig...Det var många som tittade efter mig när jag var liten och konstant nyopererad (i stort sett) m min mor var noga med att informera så många som möjligt, vilket slutade m att de flesta kände sig ganska dumma=)

Men många är förvånade över att jag utvecklats helt normalt också. Det är inte så vanligt...

• Anonym (G)
    little squirrel skrev 2007-08-21 08:22:06 följande:
    Ja det förstår jag! Det blir en helt annan sak när han själv kan tala för sig...Det var många som tittade efter mig när jag var liten och konstant nyopererad (i stort sett) m min mor var noga med att informera så många som möjligt, vilket slutade m att de flesta kände sig ganska dumma=) Men många är förvånade över att jag utvecklats helt normalt också. Det är inte så vanligt...
    Helt normalt?
  • pyretochbönan0809
    Anonym (G) skrev 2007-08-21 08:59:59 följande:
    Helt normalt?
    ?

Skippa spydiga kommentarer. Kommentarer som är personliga påhopp anmäls.
  • Anonym (G)
    little squirrel skrev 2007-08-21 14:23:33 följande:
    ?Skippa spydiga kommentarer. Kommentarer som är personliga påhopp anmäls.
    Det var inte menat att vara spydigt. Du tolkar ju fritt. Jag menade att folk kanske reagerat över att du utvecklats helt normalt, och då är ju det helt normalt? Att de reagerar. Men visst, toka hur du vill du.
  • Anonym (pet)
    Anonym (G) skrev 2007-08-21 16:34:14 följande:
    Det var inte menat att vara spydigt. Du tolkar ju fritt. Jag menade att folk kanske reagerat över att du utvecklats helt normalt, och då är ju det helt normalt? Att de reagerar. Men visst, toka hur du vill du.
    Unerbart: TOKA hur du vill...
Svar på tråden Hydrocefalus-tråden!