• pyretochbönan0809

Hydrocefalus-tråden!

Alla ni som antingen har eller känner ngn som har hydrocefalus, välkomna hit!!!

Jag har det själv och skulle tycka det var kul att diskutera m andra om deras erfarenheter. Läkare har i regel inte så mkt egentlig erfarenhet och vet absolut inte hur det är att faktiskt leva med det...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-02 19:56:43:
    Översättning: vattenskalle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-02 21:10:02:
    1/1000 drabbas och av dom föds 1/3 med ryggmärgsbråck

• Svar på tråden Hydrocefalus-tråden!
  • pyretochbönan0809
    Anonym (Assistent) skrev 2007-08-22 22:34:16 följande:
    Jobbat med en person som hade detta, men även microcephalie, är det typ samma? Någon som vet?
    Hur hur din vårdtagare påverkats av det? Vet inget om microcephalie...men ska genast söka upp fakta om det så berättar jag =)
    minus, minus, minus...när blir det plus???
  • Anonym (Assistent)

Min brukare var svårt multihandikappad... Hur ska man förklara? Det var mer "säg det h*n inte har istället för det h*n har" Men just microcephalien vet jag inte hur den påverkade...
    Det finns just inget att hämta om detta, Socialstyrelsen har minimalt vet jag... Kan man söka någon annanstans?

• Anonym (G)
    Anonym (Assistent) skrev 2007-08-27 23:00:32 följande:
    Min brukare var svårt multihandikappad... Hur ska man förklara? Det var mer "säg det h*n inte har istället för det h*n har" Men just microcephalien vet jag inte hur den påverkade...Det finns just inget att hämta om detta, Socialstyrelsen har minimalt vet jag... Kan man söka någon annanstans?
    gOOGLA
  • Anonym (Assistent)

Hittar bara engelska sidor...

• pyretochbönan0809
    Anonym (Assistent) skrev 2007-08-27 23:56:34 följande:
    Hittar bara engelska sidor...
    hm...jag hittade bara att personen ifråga blir gravt handikappad om h*n ens överlever....Knäppt att det finns så lite om sånt här!!!!
  • Anonym (Assistent)

Mmm och den jag jobbade hos blev nog en 15 år eller nått sånt..., så det är nog väligt olika!

• pyretochbönan0809
    Anonym (Assistent) skrev 2007-08-30 23:05:49 följande:
    Mmm och den jag jobbade hos blev nog en 15 år eller nått sånt..., så det är nog väligt olika!
    Usch....ja....alla föds ju m olika förutsättningar...=/
  • Anonym
    Farth Vader skrev 2007-09-08 09:56:53 följande:
    Oj, jaså det är du! Känner igen dina bilder från en annan tråd
    Jag med faktiskt....

Hur stor är risken att dina framtida ungar får samma tillstånd?
  • pyretochbönan0809
    Anonym skrev 2007-09-08 12:23:57 följande:
    Jag med faktiskt....Hur stor är risken att dina framtida ungar får samma tillstånd?
    Inga såvida inte samma komplikationer förekommer. Hydrocefalus får man BARA genom en skada som antingen foster, under födsel eller senare i livet.
Svar på tråden Hydrocefalus-tråden!