Sjukdomen "Lichen"..
Hejsan!
Jag undrar om det finns någon här mé Sjukdomen:
Lichen-Sclerousus?
Hejsan!
Jag undrar om det finns någon här mé Sjukdomen:
Lichen-Sclerousus?
Vad skönt att äntligen hitta några med samma sjukdom som jag .
Men jag har Genital lichen planus.
Vet inte om det är samma men. Iallafall en variant kanske.
När jag gick med symtom nåt år innan jag sökte hjälp hos gyn.
diddisen : Hejsan...
Jaa nu finns det jnu en massa olika "Lichen" & rekommenderar dig att ta tiden & läsa hela tråden Om du inte redan gjort det
Blir lättare då Vidare såå finns Länken i mitt inlägg 150 om olika sorter mm..
Ha dé ♥
Mian - Ja doktorn har sagt att det ar det hon har....Men jag far val hoppas han har fel. Vantar pa tid till en dermotoligist oxa och doktorn skulle forsoka skynda pa det sa han.
Vad jag har last nu online bara, sa verkar det oxa paverka aldre bara...Kanske e det ett sign att doktorn har fel da? Eller sa e val min dotter ett exception to the rule....
Har ditt forsvunnit eller far du ditt tillbaka? Kliar det mycket?
luvliness : Jaa..Hör efter med er Läkare tycker jag &..Läs nu inte såå du blir helt "knäpp"
Kraam ♥
luvliness: Hoppas du inte blev totalskrämd av Länken
Hur har ni det ni andra då?
Själv går jag på 6 månaders behandling & kommer göra en till Op
Annars är det ju Otoligt Vackert Höstväder ute & ja' njuter!!
Jag & min man Ä♥lskar Hösten
Ha dé såå gott alla ♥
Hej annmi! Det är bara bra ? hösten är verkligen härlig även om den kom lite väääl snabbt i år, tycker jag...
Hur gick operationen, lyckad? Vad innebär 6-månaders behandling, får du cellgifter då, eller? Vad säger läkaren om cancern, har den spridit sig? Återigen många frågor, men som vanligt svarar du på det du vill och känner för!
Miss Pinky:Op gick inte att genomföra hela så det blir minst en till
Behandlingar som du beskriver till början 6 månader......
Har gjort en hudoperation nu mé & har stygn som irriterar
Annars...Njuter vi av Hösten!! Ä♥lskar Höst!!!!
annmi ? ajdå. Måtte det ändå bli bra snart och att cellgifterna ger resultat. När bli nästa operation?
Såg en snutt av ett program på TV4 igår som handlade om kvinnors sexuella problem. Där var det en tjej med som inte haft sex på 18 månader eftersom hon hade såna besvär och ont. Sen sökte hon hjälp och det visade sig att hon har Lichen sclerosus! Hur kan man gå så länge utan att söka hjälp, att hon inte själv insett att nåt inte stämmer med underlivet??? Jag menar, det går INTE att undvika att man har lichen, det är en mycket påtaglig åkomma. Jag blev så förbluffad, kan det verkligen stämma att man kan bli så dålig som hon utan att det märks på annat sätt (typ blödningar, klåda, sveda, flytningar)?
Miss Pinky : Jaa det låter ju osannolikt att det inte skulle märkas..
Men jag har ingen klåda,flytningar eller såå men dessto mer sår & svedan är ju som en cigarett tändare,men värst är nog det andra..Nästa op blir då min kropp klarar av det
Nu gjorde den ju inte det & de var tvungna att avbryta Op
Meen..det ger sig väl,hoppas jag!!!
Annars såå har vi ju en Otroligt Vacker Höstdag ute!!!
♥ kraamen ♥
luvliness: Lycka Till imorron vännen ♥
mian1: "Lichen" är en kronisk sjukdom & försvinner inte däremot kan den "ligga vilande" under flera år
Miss Pinky: Hur har DU dé nu då med ditt ?
♥ Kraamen till er alla ♥