• annmi

Sjukdomen "Lichen"..

Hejsan!
    Jag undrar om det finns någon här mé Sjukdomen:
    Lichen-Sclerousus?

• Svar på tråden Sjukdomen "Lichen"..
  • HimlaMilla

Miss Pinky:
    Inboxar svaret...hehe

• annmi

Miss Pinky: Menar du att din läkare sagt att detta bara är en hudsjukdom!?
    Min säger att man kan få den i munnen,öronen...
    Dessutom i ändtarmen & i urinröret som ja fått nu
    Hm...Jag måste ha fått riktigt ordentigt annorlunda...*Typiskt* mig!

Nåja..Hoppas ni mår något så när bra vänner!!!

• Miss Pinky

Nämen, annmi ? usch, vilken otur du har! Slemhinnan i munnen har jag hört talas om men att det då handlar om en annan sorts lichen (alltså inte schlerosus), men inte att man kan få det i öronen... Jag tror att min läkare främst menade att lichen inte sätter sig på invärtes organ, typ äggstockar och livmoder o.s.v. för jag var också orolig för att det skulle påverka fertiliteten på ett negativt sätt. Det är en märklig sjukdom, det här...

Hoppas att allt är bra med dig också och att du håller humöret uppe trots eländet! :)

• annmi

Miss Pinky: Jaa det är en ovanlig & märklig sjuka som drabbar på olika sätt
    Jag har väl haft oturen att få riktigt skit!!!

Men "Lichen" kan man i stort sett få var som helst enligt min läkare
    Joodå..Humöret har jag allt trots allt för..Har "gått igenom" mycket i mitt relativt korta liv
    Såå..
    Visst har ja' Huvet upp...Fötterna ned &..Fortfarande INGEN Svans

*KrameliKramiz*

• Stormar

Hej!

Här kommer ett "bättre sent än aldrig-tack" för svaren jag fått! Glad

Ber gyn göra ett test nästa gång jag är där.

Gå fort och le mycket, så är det ingen som märker att du är ful.
  • annmi

Stormar: Bra!

Jag undrar om någon har på tårna?
    Ser ut som jag fått på ena foten & tån Det trodde min läkare mé,såå..Nu smörjs det där mé!!

Går ju på Hud oxå naturligtvis för brister i huden och för den cancer'n,såå..får väl höra mé henne,min andra Läkare är Ju Professor i Gynekologi....

Ha det såå gott ♥ Kram ♥

• MammaLottisGottis

Jag fick Lichens sclerosus i underlivet för tre år sen. Barnmorskan som tog cellprov på mig sa att det var svamp, behandlade mig gånger flera med Pevaryl, men hjälpte inte. Så sökte gyn och fick konstaterat att det var Lichens jag hade. Fick Dermovatsalva och det hjälpte att följa ordinationsschemat jag fick. Smörjer nu en gång per vecka och har "peppar peppar inte så farliga besvär nu som innan.

• annmi

MammaLottisGottis : Ååå så skönt för dig..
    ♥ Kramiz ♥

• Miss Pinky

Hejsan allihop!

Det kan låta konstigt att säga "va trevligt" med att så många hittat till denna tråd, men för mig känns det verkligen så ? under de 15 åren jag haft diagnosen har jag inte hört talas om att någon annan också skulle ha samma åkomma. På sätt och vis är det skönt att veta att jag inte är ensam, så tack till er alla som svarat här!

annmi ? jag har inte utslag på tårna, men ett tag hade jag en vit fläck på ena vristen som såg ut att vara lichen. Men det gick bort efter ett tag och har inte kommit tillbaka. Får jag fråga om din läkare sagt nåt om att lichen skulle kunna sätta sig på insidan (alltså i slidan) också?

Svar på tråden Sjukdomen "Lichen"..