• annmi

Sjukdomen "Lichen"..

Hejsan!
    Jag undrar om det finns någon här mé Sjukdomen:
    Lichen-Sclerousus?

• Svar på tråden Sjukdomen "Lichen"..
  • Miss Pinky

HimlaMilla ? i Fass står det att Emla kan fås receptfritt, men så står det såklart så här:

"Emla ska inte användas för behandling på slemhinnor eller skadad hud, t.ex. sår eller eksem, utan läkares ordination."

Vågar du chansa..?

• HimlaMilla

Miss Pinky:
    Har kvar salva jag fick sist dermovat eller nåt sånt men vill inte börjar använda den nu innan...dels ifall det inte är det som är felet och dels för att då kanske det försvinner och hinner se bra ut tills jag ska dit. Fast det kanske han kan testa ändå eller hur funkar det?
    Hur skulle ni gjort?

• HimlaMilla

Är nog dumt att chansa....e ju känsliga delar. Är lite bättre idag så om jag inte irriterar det kanske det blir lite bättre..

• annmi

HimlaMilla: Tycker absolut inte att du ska chansa utan avvakta & hör vad din Läkare ordinerar.
    Lycka Till!

• Miss Pinky

HimlaMilla ? jättesvår avvägning det där... Har du besvär OCH salva hemma så ska du ju behandla... egentligen. Dermovat är samtidigt ett väldigt starkt kortison och det _kan_ var lite vanskligt att börja smörja in sig "bara sådär" s.a.s. Såsom jag har det idag hade jag aldrig stått ut med att inte smörja så jag förstår att det är lockande för dig att göra det. När var det du hade tid?

• annmi

HimlaMilla: Lycka Till på Tisdag!

• Miss Pinky

HimlaMilla ? hur går det? Försök att stå ut även om det är jobbigt... Tänk positivt, nu är det inte så många dagar kvar! *klämkäckt, jag vet*

• HimlaMilla

Miss Pinky:
    Nja det går väl, men göra ont. Kanske ska ringa dem och se om det fått nåt återbud...fast det är nog ingen idé.
    Hoppas bara inte det är nåt som är farligt att gå med....så jag blir steril eller nåt.
    Gjorde ett uvi-test hemma imorse men det visade inte heller på nån uvi.
    Har gått 5 veckor sen skrapningen nu, innan mens i sikte än..

• Miss Pinky

Usch, va tråkigt! Får jag fråga _hur_ har du ont, sitter smärtan på utsidan eller mer på insidan eller rentav i magen? Sitter det på utsidan (på huden) är det ingen fara (mest troligt, ska jag väl tillägga) för det du är orolig för, det är mest obekvämt. Min läkare har sagt att Lichen inte orsakar invärtes problem utan det är en ren hudåkomma. I och med IBS:en har jag också haft väldigt ont i magen under långa perioder och frågade därför om det kunde ha något samband med Lichen ? men det har det alltså inte och nu har jag ju fått reda på orsaken.

Svar på tråden Sjukdomen "Lichen"..