• LuMa

Kanintråd #3

Vigrid skrev 2007-08-25 19:18:08 följande:
    LuMa:Menar du allvar så kollar jag på en gång hur, var och när jag kommer!!!! Jag kommer gärna upp till dej och hälsar på och tar självklart med mej en liten frasse åt dej!
    Jamen självklart menar jag allvar! *nickar*
    Vi har plats åt dej i kontoret på golvet.
    Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • LuMa
    Mrs Bean skrev 2007-08-27 13:51:37 följande:
    Tack så mycket för länken.. ska genast köra o tigga brunprickiga bananer i affären Billigare än DET kan det omöjligt bli...
    Haha! Nä, det är sant!
  • LuMa
    poesi skrev 2007-08-27 16:49:39 följande:
    Förresten! Nån som vet hur länge man kan ha kaninerna utomhus hela dagarna + nätterna nu innan det blir för kallt?
    Vi har våra kaniner ute året runt, vinter som sommar.
    Fyller sovdelen med halm bara så att dom har nåt att gömma sej i och sen anpassar sej ju pälsen efter kylan också.
  • LuMa

Min pappa jobbar på ett sågverk så jag får fara dit och ta hem en sopsäck när jag behöver.
    Har ni inga sådana i närheten annars? Där borde det ju vara billigare än att köpa i affär i alla fall?

• LuMa

Alltså hör ni.. Det här med öron.
    När lägger sej öronen på dvärgvädurar?
    Hobbe som är en Löwen har hängande öron men Hobbes står mest rakt upp eller ut åt sidorna. Dom är väl kanske tre-fyra månader nu (minns inte och orkar inte gå och se efter Generad). Hobbes har legat hela tiden men Kalle verkar inte ha nån större ordning på öronen.
    Inte för att det stör mej på nåt vis, blev bara lite fundersam..

• LuMa
    yossis skrev 2007-08-29 15:17:28 följande:
    Luma: Det är lite olika, mina båda kullar som jag tagit i år har lagt öronen runt 3-4 veckor nått sånt. Kiwi är 4 år & har fortfarande inte lagt öronen & kommer med all sanolikhet aldrig att göra det, hon har sk. helikopter öron som står hur dom vill när dom vill *s*
    Hahaha! Det låter bekant.
    Dom ska väl va så då bara på Kalle.
  • LuMa
    Mrs Bean skrev 2007-08-30 10:45:05 följande:
    Måste bara fråga.. Är det bara jag som använder kattsandspade när jag städar burarna? Alla jag nämner det för blir helt förvånade och säger - Åh va fiffigt! Det måste jag oxå köpa!Vad använder ni?
    Jag använder en vanlig spade som jag snott från ungarnas sandlåda.
  • LuMa
    yossis skrev 2007-09-03 08:22:39 följande:
    Nåste få berätta en jätte kul sak, kommer ni ihåg den lille blå kaninen jag berättade om i inlägg 294, den jag skickade till slakt. Han lever & fått en ny lill matte i min kompis Åsas dotter Tilda (2,5år), hon hade sett honom när han satt i transportburen när Åsa kom hem från Dala Expo & sen helt enkelt tagit upp honom & burit runt på honom hela kvällen & han hade inte protesterat en enda gång. Tilda hade fått göra vad hon ville med honom & han satt bara lugnt i hennes knä hela tiden, så Åsa bestämde att han fick stanna. Här om dagen hade Tilda & Silver, som han heter varit ute & gått i koppel & det hade gått så bra, Tilda va så stolt. Så nu bor han på permanent foder hos Åsa, se om han bli hoppkanin i framtiden eller om han kanske får följa med på någon utställning om silverhåren försvinner.
    Åh! Vad roligt!
    Så där hade ju jag med vår lilla Elof också som skulle avlivas pga sitt underbett.
    Tiden var bokad hos veterinärerna (efter att ha frågat där om någon ville ha honom men ingen ansåg sej ha tid eller rum för honom), kaninen inlämnad, avgiften betalt och tårar gråtna när telefonen ringde på eftermiddagen att en av djurskötaren hade tyckt så bra om honom så hon tog hem honom.
    Perfekt då hon själv kunde klippa hans tänder och hade tillgång till narkos på jobbet dom gånger hans sidotänder behövde filas.
    Jag älskar såna här solskenshistorier!
  • LuMa

Jag tror föresten att Bamse uppskattar det här svalare vädret mer än när det var varmt som i somras.
    Han är mycket piggare nu när man kommer dit och hoppar omkring och har sej, tidigare har han mest bara legat och tittat på en när man har kommit dit.
    Så roligt att se!

Svar på tråden Kanintråd #3