• LuMa

Kanintråd #3

Sådär! Nu är Bamse hemma från veterinären, det var inte kvalster utan bara fällning så han fick en par vitaminsprutor för att hjälpa till att det kommer bättre upp igen den nya pälsen.
    Veterinären blev så impad av honom, hon hade aldrig sett en Belgisk jätte tidigare så hon gick och hämtade en annan veterinär också som skulle få se honom.
    Belgarna är inte så vanliga här ännu så hon tyckte att han var en sevärdhet.

• LuMa
    yossis skrev 2007-09-21 14:16:39 följande:
    Va skönt att det inte var något allvarligt med honom, jag ger mina flytande B-vitamin under fällningen tycker det funkar bra.
    Ja, jag frågade veterinären om jag behövde ge vitamintillskott nu när han fäller men hon sa att det ska nog inte behövas iom att han fick dom här sprutorna nu med vitaminer. Det kan bli för mycket annars sa hon..
    Till våren ska jag nog ta hem B-vitamin på flaska också och ge dom tror jag.
  • LuMa
    Här är en iaf..

Bamse fick en liten jordhög in till sej i förrgår som han blev rätt glad över, han grävde en del och hade sej. Skulle behöva ta hem lite sand åt honom att gräva i istället..

Ni som har kompostgaller åt era som rastburar, har ni det ställt på bredden eller höjden?
    Om ni har det på bredden, har ni något tak till det också då?
  • LuMa

Tack för tipsen ang kompostgallren, måste klura lite på hur jag ska fixa till det märker jag..

• LuMa
    poesi skrev 2007-09-26 16:56:10 följande:
    Angående kompostgaller så har jag dom ståendes så den högsta sidan är upp lixom, eftersom Alfred gillar att hoppa vill jag inte riskera att han hoppar ut ifall jag har dom liggandes på bredden. Det är lite högre på detta viset iaf, å än har dom inte hoppat ut Dock är dom bara i den buren då jag eller någon annan är hemma!
    Ja, jag tänkte ha det typ medan jag rengör buren eller så så att dom får känna lite gräs under tassarna någon gång mellan varven..
  • LuMa
    Vigrid skrev 2007-09-26 18:15:13 följande:
    Oj, vad kul! Grattis, grattis!!
    Ja, det tror jag det att hon gjorde..
    Eländes elände..
  • LuMa

Lycka:
    Jag har våra kaniner utomhus året runt, bäddar med extra halm i sovburen när det är som kallast.

• LuMa

Iiii, hjälp!
    Var ute och städade åt kaninerna idag och när jag skulle in i ladugården och hämta ny halm (har den lös i en box) så prasslade det i halmen. Jag stampade i golvet och ut kom det en stor och fet råtta, den var säkert 15-20 cm lång utan svans! Den såg helt yrvaken ut och tassade ut genom ett hål i väggen. *gråter lite*
    Måste höra med svärfar om han har nån större fälla att ta den i, typ mårdhundsfälla . Gissar att den är för stor för att katterna ska ta den och gift vill jag inte lägga ut heller.
    *ryser*

• LuMa

Mrs Bean skrev 2007-10-08 17:50:37 följande:

Sätt ut fällor så kommer ni få tag på skiten.. USCH!!!.. Och för vad ni än gör så mata inte katterna ute. Det drar till sej råttor.Hoppas ni lyckas..
    Ja, jag måste få tag på några stora fällor.
    Nej, katterna äter inte utomhus som tur är.
Svar på tråden Kanintråd #3