• LuMa

Kanintråd #3

Mrs Bean skrev 2007-10-09 14:43:03 följande:

LuMa----> Hur går det? Har ni fångat rackaren?
    Hallå!
    Idag ringde jag efter syrran och hennes Parson terrier och banne mej, han tog en råtta!
    Han fick upp spåret av minst en till men fick inte tag på den så imorron kommer dom igen på jakt.
    Han var såå duktig, det var första gången han tog en råtta så han visste ju inte vad han jagade heller när han gick där och snokade. Trodde väl att det skulle sitta en mårdhund som han annars jagar och stirra i ett hörn.
  • LuMa

Mrs Bean skrev 2007-10-10 08:53:34 följande:

Ahhh, va bra! Heja heja...... Håller tummarna för att han hittar nr 2 oxå...
    Det kan behövas.
  • LuMa

Funkar det med plast åt era kaniner då?
    Mina gnagar på allt så om jag har tex matskålar i plast så är dom alldeles påtuggade när jag kommer dit nästa gång.

• LuMa

Mrs Bean:
    Oj vad fin han är!
    Vad bra att du kunde ta hand om honom!

• LuMa

Mrs Bean:
    Det där låter som Bamse när jag var in till veterinären med honom, då fick han ju en vitaminspruta för att hjälpa till.
    Nu ser han bedrövlig ut också, all päls håller på och ramlar av honom så när man kommer ut till honom så står det ut massa lösa tussar överallt på honom som bara är att plocka bort.
    Hur mycket päls har en stor kanin egentligen?

• LuMa

Mrs Bean skrev 2007-10-19 07:24:03 följande:

Hjälpte vitaminsprutan? Han är såå full av mjäll så du anar inte.. stackarn. Det måste ju klia! Tror du det hjälper med vitaminer i vattnet? Eller man får ta honom till veterinären för att få hjälp? Vad kostade det för din Bamse?
    Det skulle hjälpa den nya pälsen på traven sa hon men den gamla skulle ju ändå lossa.
    Jag frågade om jag skulle ge honom vitaminer hemma sen också men det skulle jag inte efter att han fått den där sprutan.. Men det kan väl alltid vara värt ett försök att ge honom i vattnet och ser du ingen skillnad så kanske du kan fara in med honom?
    Jag har för mej att det kostade runt 25-30? kanske?
  • LuMa

Här händer det ungefär ingenting i kaningården måste jag säga..
    Sonen har varit krasslig här en par dagar så jag har inte haft tid med kaninerna alls mer än att springa ut och ge dom mat och vatten bara.
    Måste ta mej tid med dom snart och låta dom få lite gräs under fötterna igen..

• LuMa

Huga!
    Idag fick jag hjärtat i halsgropen igen..
    Satt vid middagsbordet när sonen mitt i allt sa "där är Bamse" och vi ser inte hans bur från köksfönstret. Tittade ut och javisst, där skuttade Bamse på gården runt småttingarnas bur.
    Har varit inne en par dagar med magsjuka ungar så jag har bara hastigt sprungit ut och gett dom mat i mörkret och tydligen så har jag glömt att stänga Bamses bur ordentligt.

TUR att sonen såg honom och tur att han var så snällvallad in i buren sin igen. *pust*

• LuMa

Mrs Bean skrev 2007-10-25 19:23:26 följande:

Usch ja, det där har hänt mej ett par gånger sista veckorna.. Man blir livrädd! Och tänk om man inte upptäckt det!! HUA..
    Jaa.. Bamse kanske har varit ute på backen hela dagen han och skuttat bäst som det är..
    Tur att småkaninernas bur är där så han har hållt sej kvar bredvid den i alla fall.
Svar på tråden Kanintråd #3