Joel Bitar
Vad tyckte ni om Joel bitar?
Alla jag pratat med hatade verkligen den serien. Antingen var de rädda för Joel, eller så tyckte de han var allmänt hemsk.
Vad var meningen med denna serien egentligen?
Vad tyckte ni om Joel bitar?
Alla jag pratat med hatade verkligen den serien. Antingen var de rädda för Joel, eller så tyckte de han var allmänt hemsk.
Vad var meningen med denna serien egentligen?
Jag är född 85 och tyckte det var hemskt. Blev liksom fel hela grejjen och var ett skämtämne bland de andra i min ålder. Ända upp på högstadiet pratades det om hur hemskt det programmet var.
Jag är också '76:a och vet att jag sett nåt/några avsnitt men det var nog när mina syskonbarn var små och det gick i repris. Jag var nog för gammal för att tillhöra målgruppen när Joelbitar började visas på 80-talet.
Oavsett så tyckte jag då, och tycker fortfarande inte, att det är nåt speciellt med det programmet. Abolut inget läskigt. Typiskt 80-talsbarnprogram. Tror att det var ett bra initiativ faktiskt.
Jag kommer bitvis ihåg programmet, och har väl egenligen ingen riktigt uppfattning om det. Knappast ett intressant barnprogram iaf. Är född 83.
det var det tråkigaste jag sett!! (såg klippet då jag glömt hur det var)...
Hur kan man säga att ett utveckligsstört barn är hemskt, och att man är rädd för det?????
Usch usch på er, riktigt fult sagt!!
Och som svar på TS fråga, vad som va meningen med serien va väl att få följa ett barn som inte är som alla andra. Att barn får se att de faktiskt finns såna barn och att dom lever ett bra liv lika som alla oss andra.
Ni hatar "Köping" oxå då antar jag?? Är ni rädda för dom personerna oxå? Samma typ av upplägg på program bara att Joelbitar riktade sig till barn..
Tyvärr är väldigt många rädda för det okända & annorlunda. Det bästa är att informera om hur det är. Människor med DS är också människor, varken mer eller mindre än alla utan DS.
Jag tycker Joelbitar var ett bra program, då när det visades.
Lisa79 skrev 2007-08-08 19:54:45 följande:
Siili
Malcolm? Det har jag nog missat helt faktiskt. Som tur är.
Lisa79
Ja, jag tyckte han var hemsk, jag var ett barn, och jag tyckte detta andra barn var hemsk. Han betedde sig dåligt, tyckte jag. Därför tycker jag fortfarande inte om honom.
Varför skulle jag hata Köping, det är en stad.