• Murloc

Joel Bitar

Vad tyckte ni om Joel bitar?

Alla jag pratat med hatade verkligen den serien. Antingen var de rädda för Joel, eller så tyckte de han var allmänt hemsk.

Vad var meningen med denna serien egentligen?

• Svar på tråden Joel Bitar
  • lillrottis

Jag jobbar med en person som har ds... Å ja kan säga, att ja aldrig träffat en sån mysig person i hela mitt liv... Dom e så underbara

• Siili

Ja, det kanske var tur. Vi fick se filmerna på lågstadiet. De handlade om Malcolm som kollade på svampar och byggde fågelholkar och sånt

• Hadjelina

Hatade den, klarar fortfarande inte av att höra "låten"... *ryyyys*

• Lilja84

Fy fan vad jag hatade "Joel bitar"  när jag var liten , det var tråkigt , det hände inget osv osv .

Jag reflekterade aldrig över att han hade downs , jag tyckte han bara var så jäkla jobbig unge och kunde i mitt liv fatta varför den ungen fick vara med på tv , varför fick han vara med liksom .

För att vara ärlig tror jag Joel bitar gjorde mer skada än nytta , vet många i klassen på lågstadiet satt faktiskt och snackade skit om programmet om rasterna .

Idag störs jag bara på introt "kommer du ihåg ... "  inget mer.

• mamyleine

Född 84 minns programet med fasa. Jag lämnade alltid tv:n när joelbitar började.

Sen är de lite hemskt också för hela skoltiden så sa man "du är fan joelbitar" osv. De var ju innan man fattade bättre. Men på högstadiet/gymnasiet brukade vi spela den högt när vi söp och åkte bil. Bara för att de var joel bitar liksom.

DOCK var tanken god bakom programet. Men tyvärr programet var skit dåligt och inget för barn.

~ If you think money can?t buy you happiness, you haven?t been shopping in the right stores ~
  • Murloc

lillrottis

Vad har det med saken att göra?

Du menar verkligen att alla med ds är precis likadana?

• Cammie86

Jag är född 86 och kommer inte ihåg programmet alls!? Fast jag alltid tittade på Bolibompa. Konstigt.

• Murloc

Lilja

Inte heller jag reflekterade över att han skulle ha downs förrän jag blev äldre. Jag tyckte bara väldigt illa om Joel.

De kan inte riktigt ha tänkt till när de bestämde sig för att göra det programmet.

• lillrottis
    Murloc skrev 2007-08-08 20:51:45 följande:
    lillrottisVad har det med saken att göra? Du menar verkligen att alla med ds är precis likadana?
    ja ursäkta mig då..  Men ja tycker alla är lika värda.. å för vissa av er verkar de inte så...

Alla med Ds är absolut inte likadana, eftersom alla har sin egen nivå i handikappet..
    Menar de att de med ds, är otroligt mysiga och goa, sen sjäkvklart kan de få sina spel också men vem kan inte de...

Skit samma, verkar inte som man får skriva fritt här... bye bye...
  • Ankianka79

Loviza; Jag kommer bara ihåg de första raderna...
    Kommer du ihåg förra sommaren, kommer du ihåg hur vi badade i havet... Eller någåt sådant.

Svar på tråden Joel Bitar