• Murloc

Joel Bitar

Vad tyckte ni om Joel bitar?

Alla jag pratat med hatade verkligen den serien. Antingen var de rädda för Joel, eller så tyckte de han var allmänt hemsk.

Vad var meningen med denna serien egentligen?

• Svar på tråden Joel Bitar
  • Murloc

lillrottis

Vem tycker inte att alla är lika värda? Jag ville veta vad andra tyckte om programmet Joel bitar, ett program som jag själv tyckte illa om som barn, då jag tyckte att Joel var en hemsk unge.

Om de inte är likadana, så kan inte alla vara otroligt mysiga och goa. Det är inte bra du skriver så.

• Nearia

Jag är födde 80...och kommer väl ihåg serien.....

Serien mening var nog att informera....men det blev nog mest fel......

• SystraMi
    Lilja84 skrev 2007-08-08 20:49:32 följande:
    Fy fan vad jag hatade "Joel bitar"  när jag var liten , det var tråkigt , det hände inget osv osv .Jag reflekterade aldrig över att han hade downs , jag tyckte han bara var så jäkla jobbig unge och kunde i mitt liv fatta varför den ungen fick vara med på tv , varför fick han vara med liksom .För att vara ärlig tror jag Joel bitar gjorde mer skada än nytta , vet många i klassen på lågstadiet satt faktiskt och snackade skit om programmet om rasterna .Idag störs jag bara på introt "kommer du ihåg ... "  inget mer.
    Kan bara instämma

En bekant definierade det väldigt bra en gång "Alltså, barn fattar ju inte att han har Downs eller är annorlunda på något vis, de ser bara en jobbig unge som är elak mot sin mamma".

Minns att vi hade en kille på dagis som "det var något med". Men det var ingen av barnen som fattade att det var något "med" honom, vi var bara avundsjuka för att han fick sitta på en speciell kudde på samilingen
  • lillrottis
    Murloc skrev 2007-08-08 20:56:33 följande:
    lillrottisVem tycker inte att alla är lika värda? Jag ville veta vad andra tyckte om programmet Joel bitar, ett program som jag själv tyckte illa om som barn, då jag tyckte att Joel var en hemsk unge. Om de inte är likadana, så kan inte alla vara otroligt mysiga och goa. Det är inte bra du skriver så.
    Men ja skrev att JAG tyckte alla var lika söta och mysiga... Sen får ju alla tycka vad dom vill eller hur??
  • SystraMi
    SystraMi skrev 2007-08-08 20:57:33 följande:
    Kan bara instämma En bekant definierade det väldigt bra en gång "Alltså, barn fattar ju inte att han har Downs eller är annorlunda på något vis, de ser bara en jobbig unge som är elak mot sin mamma".Minns att vi hade en kille på dagis som "det var något med". Men det var ingen av barnen som fattade att det var något "med" honom, vi var bara avundsjuka för att han fick sitta på en speciell kudde på samilingen
    är född 86 förresten
  • Ankianka79

Ooops, kollade visst på första sidan, många hade ju redan svarat på hur låten gick. Oj oj...

• Murloc

lillrottis

Jag antar att du tycker alla människor är söta och mysiga då.

Jag förstår dock inte varför du drar upp det är.

• meya

Hihi jag älskade det där programmet! Jag var väl kanske 4 år eller nåt. Har för mig att mamma var gravid, för jag ville att min lillebror åxå skulle ha downs syndrom! Tyckte att Joel var så himla söt! Det var min första "kontakt" med ett barn med Downs syndrom och jag tyckte minsann inte att det var nåt konstigt att en del var annorlunda efter det!

• Lilja84
    Murloc skrev 2007-08-08 20:54:44 följande:
    LiljaInte heller jag reflekterade över att han skulle ha downs förrän jag blev äldre. Jag tyckte bara väldigt illa om Joel. De kan inte riktigt ha tänkt till när de bestämde sig för att göra det programmet.
    Precis , som det skrivits tidigare , programmet hade hjärtat på rätt plats , men det blev så fel att lägga det under barnprogram , det kanske hade varit bättre att istället gör en film i utbildningssyfte istället .
    Meningen var ju att man skulle få se hur vardagen kunde vara för en människa med downs och att man inte skulle nervärdera dessa människor osv , men det var väl precis det som hände , när ungarna retade varandra för att vara drygjoel liksom Fundersam
  • Lisa79

Murloc:
    Naturligtvis menar jag TV-serien "I en annan del av Köping", men de tror jag även du förstog innerst inne..

Svar på tråden Joel Bitar