• Murloc

Joel Bitar

Vad tyckte ni om Joel bitar?

Alla jag pratat med hatade verkligen den serien. Antingen var de rädda för Joel, eller så tyckte de han var allmänt hemsk.

Vad var meningen med denna serien egentligen?

• Svar på tråden Joel Bitar
  • 82an

Jag tyckte att Joelbitar var jättebra  när jag var liten. Det skumma är att jag inte förstod att han hade DS jag trode det handlade om en helt vanlig kille Det var faktigst när jag var 16år som jag fick veta att Joel hade DSGeneradGenerad Mina vänner talar fortfarande om det...

Milky Joe is more than just a coconut on a stick.
  • Lilja84
    SystraMi skrev 2007-08-08 20:57:33 följande:
    Kan bara instämma En bekant definierade det väldigt bra en gång "Alltså, barn fattar ju inte att han har Downs eller är annorlunda på något vis, de ser bara en jobbig unge som är elak mot sin mamma".Minns att vi hade en kille på dagis som "det var något med". Men det var ingen av barnen som fattade att det var något "med" honom, vi var bara avundsjuka för att han fick sitta på en speciell kudde på samilingen
    Haha , det är precis det här jag menar , man försökte få downs barnen att vara extra speciella så dom inte skulle bli utanför (typ)  , men det var ju få barn som fattade meningen med downs överhuvudtaget och därför inte brydde sig på det sättet.
  • Murloc

Lisa

Nej, det förstod jag inte, jag tittade aldrig på det, och det har passerat ganska obemärkt förbi.

• Murloc

Precis, jag tror inte det var någon jag känner som fattade att Joel hade downs. Han var bara elak och jobbig.

• Jessica24

Jag tittade då och då på JoelBitar och brukade digga låten.
    Ibland var avsnitten lite trista och ibland helt OK.

Jag hade lärt mig att människor är olika och vissa har olika handikapp, men är lika mycket värda.
    Kan tänka mig att det var där "skon skämde" för många barn.

Jag är född 1980. Och för övrigt så döpte vi vår son till Joel i andranamn eller tredje.

♥ Victor 14/3-2006 ♥ +
  • Lilja84

Men 4 års skillnad (tänker mellan dig och mig ) är mycket om hur man uppfattar saker och ting , hade jag varit 4 år äldre än vad jag var så hade jag nog uppfattat det hela annorlunda

• drSteffo

Kommer ihåg Joelbitar. Tyckte det var riktigt otäckt. Läskigare än både Ika Nord (Ika i Rutan) och mumintrollen (program jag var livrädd för).

• drSteffo

Skratta du. Jag är fan skadad för livet pga den där sjuka kvinnans tankespöken

Svar på tråden Joel Bitar