Vår underbara ängel föddes 30.8.2007 17.19, en underbar liten kille. Förlossningen gick bra, och vi hade superfina barnmorskor som tog hand om oss och som såg vår kille som en levande bebis, för för oss är han vårt barn, vår kärleksbebis, absolut inget sent missfall! Vi har haft en fin stund tillsammans med honom, han fick ligga på mitt bröst i en halvtimme och vi kunde smeka honom försiktigt. Han var så mjuk och ömtålig att man inte kunde hålla honom i famnen eller tvätta honom. Men han hade långa fina armar och ben, alla fingrar och tår med naglar, ett underbart litet ansikte med näsa, mun och ögon. Ett älskat litet barn som inte fick leva på denna jord. Vi fotade många foton av oss alla tre tillsammans, ett foto av oss tre ska få följa honom in i graven. Vi fick fot- och handavtryck som ett minne. Jätteviktigt för oss så vi vet att detta har hänt, han har funnits på riktigt. Vi kan ta fram fotografierna och se på dem och veta att vi är mamma och pappa åt detta underbara lilla änglabarn.
Vi tog med ett litet gult lejon till sjukhuset som var med när han föddes, som följde med honom i hans lilla finbäddade låda i kylen och som ska följa med honom på hans obduktionsresa. Vi hoppas att de respekterar vår önskan om att de skickar honom tillbaks till oss för vi ska begrava honom som vem som helst levande person blir. Hans lejonkamrat ska få följa honom till graven och vara hans stöd, liksom vi kommer att vara med honom.
Tiden på sjukhuset har varit fin, vi var faktiskt lyckliga mitt uppe i sorgen eftersom vi hade en sån fin stund tillsammans där och jag hoppas han kände vår kärlek till honom. Vi tog in honom till vårt rum på kvällen, läste Gud som haver för honom och pratade lite med honom innan han fick fara iväg igen. Vi såg att han hade det bäst där han var. Hur som helst ville vi att prästen skulle välsigna honom och hans färd till grannstaden, och för att de skulle respektera vår önskan om att han ska komma tillbaks till oss och få en värdig begravning. Vi känner också att vi vill lägga in en dödsannons för honom med en underbar dikt som vi fick på sjukhuset.
"Du var vår lycka, vår rikedom,
Nu har du gått, vår famn är tom.
Ensam i bräcklig farkost
fann du din egen hamn.
Må du oss ändå följa
tryggt i en ängels famn."