• siamusen

Bara fegisar som föder vaginalt!!

Alla vet ju att det är mycket större risker för mamman och barnet att föda med kejsarsnitt.

Alla vet ju att man inte far träffa sitt barn pa massa massa timmar lixom.

Alla vet ju att det gör ont i flera manader efterat, att man inte kan lyfta sitt barn eller knappt ga.

Och sa vet man ju att man inte kan fa sa himla manga barn heller.

tycker det âr mycket modigare än att föda vaginalt.

Är det inte lite fegt att ta den säkra vägen lixom och föda vaginalt?
    Vad fasen är det mot ett stor operation...näää.

Lite fusk nâstan att föda vaginalt..snacka om att glida pa en räkmacka...swisch lixom!

Tack för mig...min asikt bara.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-01 23:22:03:
    Och sa far de som snittas ingen matbricka med en liten svensk flagga pa heller efter snittet.

det far de som föder vaginalt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-02 13:03:36:
    De som föder vaginalt är âven fåfängare och ytligare ân de som föder med kejsarsnitt.

De vagar inte ha ett ärr pa magen utan tycker än snygg mage âr viktigare ân barnet tydligen.

Tack, du meddebattör som papekade denna viktiga poäng för mig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-02 13:09:22:
    Man får bli tjurig för att jag har rätt om man vill. Jag ser inte ner på er för den skull

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 14:57
    Och som psyckocandy påpekade: Man får inte orgasm av kejsarsnitt, vilket man kan få när man föder vaginalt.

Så vi kan aldrig veta om vaginalisterna föder barn för att de vill ha barnen (tveksamt?) eller för att de är perversa utöver att vara fega.

Man tycker att de kanske kunde köpt en leksak istâllet men de kanske inte har råd?

• Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!
  • Bidosas

haha... jag fick cykel (med cykelkorg) å en kärra att lägga bebisen i!!! :) Men nån räkmacka såg jag inte...?

• jelikas

jag fick både flagga o fika efter mitt snitt o massa rolig medicin men kan lungt säga att jag är mer impad av de som föder vaginalt. ett snitt går ju på bara någon minut så vad är det att skryta om igentligen?
    risker finns men de är lika farligt att föda vaginalt som med snitt.

• siamusen
    Bidosas skrev 2007-10-01 12:17:11 följande:
    haha... jag fick cykel (med cykelkorg) å en kärra att lägga bebisen i!!! :) Men nån räkmacka såg jag inte...?
    Nej, nu ringer jag aftonbladet..tycker det âr dags att folket ser hur orättvist behandlade vi modiga blir!

*vill ocksa ha korg*
  • Essi73

Räkmacka är jag superglad att jag inte fick, I do hate seafood.
    Hörde just att man inte skall ta den enkla vägen ut. Så nästa gång skall mitt barn ut genom analen. Eller är det för enkelt, lite för nära både bikinilinje och vagina.

Får fundera. DÅ kanske jag får både cykel och cykelkorg.

• Jamson

Jag håller med!
    Att föda ut min dotter på 4750 gram den naturliga vägen var bara kul!
    Måste vara mycket jobbigare att ligga på rygg och rulla tummarna medan någon annan lyfter ut barnet ur magen.
    Mycket bättre samhällsekonomiskt också, jag menar, nu har vi ett bra sätt att få fler folk ut i arbetslivet, rakt in i vården.
    Hur många är de som ska badda pannan på kvinnan som utan känsel blir förlöst?
    5-7 undersköterskor /barnmorskor/läkare?
    Ur fåfängesynpunkt så är det ju bara tur att jag födde vaginalt också.
    Visserligen så slapp jag ärret på magen, men alla sprickor och klipp som gjorts i mitt underliv är ju INGET mot ett ärr på magen.
    Jo då, så ni riktiga kvinnor får fortsätta föda med kejsarsnitt, så föder vi andra lipsillar vidare vaginalt!

• siamusen
    Jamson skrev 2007-10-01 16:22:06 följande:
    Jag håller med!Att föda ut min dotter på 4750 gram den naturliga vägen var bara kul!Måste vara mycket jobbigare att ligga på rygg och rulla tummarna medan någon annan lyfter ut barnet ur magen.Mycket bättre samhällsekonomiskt också, jag menar, nu har vi ett bra sätt att få fler folk ut i arbetslivet, rakt in i vården.Hur många är de som ska badda pannan på kvinnan som utan känsel blir förlöst?5-7 undersköterskor /barnmorskor/läkare?Ur fåfängesynpunkt så är det ju bara tur att jag födde vaginalt också.Visserligen så slapp jag ärret på magen, men alla sprickor och klipp som gjorts i mitt underliv är ju INGET mot ett ärr på magen.Jo då, så ni riktiga kvinnor får fortsätta föda med kejsarsnitt, så föder vi andra lipsillar vidare vaginalt!
    Precis..;vi maste ju tänka pa all arbetslös vardpersonal...vi drar vart stra till stacken sa att säga

Fast jag vet inte om jag skulle kalla er andra lipsillar, tycker det later lite negativt, plus att just sillar inte âr direkt kânda för att vara sura, snarare tvärtom.

Tycker det duger bättre med överkänsliga.
  • Jamson

Vi kan kalla det vad du vill, andemeningen är densamma.
    Jag har för länge sedan förstått att jag är en andraklassens mamma som föder vaginalt, men jag ska till mitt försvar säga att jag under min senaste förlossning bad/skrek efter ett kejsarsnitt alternativt avlivning, men jag fick inte.
    Säg mig, hur gör man för att få vara med i er exklusiva klubb?

• siamusen
    Jamson skrev 2007-10-01 17:27:56 följande:
    Vi kan kalla det vad du vill, andemeningen är densamma.Jag har för länge sedan förstått att jag är en andraklassens mamma som föder vaginalt, men jag ska till mitt försvar säga att jag under min senaste förlossning bad/skrek efter ett kejsarsnitt alternativt avlivning, men jag fick inte.Säg mig, hur gör man för att få vara med i er exklusiva klubb?
    Kan du inte karva lite sjâlv sa far du vara med? Har du ingen blindtarm eller liknande att avvara? En njure kanske?

Fast du far ju helt klart pluspoäng för att du bad om snitt, det är ju alltid en bra början. Eloge till dig
  • Bidosas
    siamusen skrev 2007-10-01 12:49:23 följande:
    Nej, nu ringer jag aftonbladet..tycker det âr dags att folket ser hur orättvist behandlade vi modiga blir!*vill ocksa ha korg*
    fast eftersom jag har 2 barn så har jag ju fått 2 korgar... så du kan få en av mig...
  • siamusen
    Bidosas skrev 2007-10-01 19:37:43 följande:
    fast eftersom jag har 2 barn så har jag ju fått 2 korgar... så du kan få en av mig...
    Vad snâll du är..fast säg inget till Essi..hon blir sa grinig
Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!